El Doctor Jordi Adamuz ens parla de les seves investigacions!

Tota recerca sorgeix d’una pregunta“.

Jordi Adamuz, infermer, doctor en medicina i professor universitari.

Jordi Adamuz

Fa uns dies us explicàvem que la classe dels Axumites, Sisè B, ens trobàvem immersos en el projecte de Medi i que ja estàvem preparats per assumir el gran repte de convertir-nos en investigadors i descobrir quina és la solució a la pregunta que ens hem plantejat. La novetat que avui us portem és que els diferents grups d’investigació ja ens trobem en la fase d’experimentació. El que vol dir que ja hem fet una observació, ens hem fet una pregunta, ens hem documentat, i hem construït la nostra hipòtesi. En aquests moments hem d’experimentar per demostrar si la nostra hipòtesi és vàlida o no. Un cop recollim les dades de l’experimentació, les analitzem i interpretem, extraurem la conclusió de la investigació i la compartirem amb tota la comunitat.

Abans de continuar amb el projecte, hem pogut veure el vídeo que el Doctor Jordi Adamuz ens ha fet en exclusiva per als investigadors de sisè de l’Escola Lledoner. Gràcies a aquest vídeo hem comprovat com els investigadors segueixen el mètode científic per descobrir coses que afecten la nostra vida.

Al vídeo, el Doctor Adamuz explica que va OBSERVAR 👀 que molts pacients que estaven hospitalitzats a causa d’una pneumònia i que rebien l’alta hospitalària, marxaven a casa sense comprendre molt bé com havien de continuar cuidant-se  i que molts d’ells acabaven tornant a ser ingressats a l’hospital. Adamuz i els seus companys es van PREGUNTAR❓si fent que els pacients coneguin millor el seu diagnòstic i com cuidar-se a casa reduiria les probabilitats d’haver d’ingressar novament a l’hospital per aquesta malaltia.

Es van DOCUMENTAR📚  i van fer la seva HIPÒTESI💡: creien que si els pacients coneixien com cuidar-se, quan rebessin l’alta la primera vegada, es reduiria la probabilitat d’haver de tornar a l’hospital per ser ingressat a causa de pneumònia.

Van elaborar un programa educatiu en el qual explicaven als pacients com s’havien de cuidar un cop marxaven a casa. Per saber si aquesta formació realment ajudava a fer que els pacients no tornessin a ingressar a l’hospital van ANALITZAR i REGISTRAR📝 les següents dades: van agafar un grup de 200 persones ingressades; a 100 d’elles els van oferir aquest programa educatiu i a les altres 100 no els van oferir.

El resultat va ser que, del grup de pacients que sí que van rebre el programa educatiu, van reduir a la meitat el nombre de reingressos a l’hospital. El que vol dir que la seva hipòtesi era correcta i, per tant, la CONCLUSIÓ ✅ de la seva investigació va ser que oferir el programa educatiu redueix el nombre de reingressos de pacients que patien pneumònia.

Hem pogut saber que una altra recerca en la qual ha participat el Doctor Adamuz recentment ha estat en una investigació que ha descobert la manera de detectar i prevenir, des del col·lectiu d’infermers i infermeres, complicacions i trasllats a l’UCI de pacients amb COVID-19.

Ara que ens hem convertit nosaltres en investigadors, entenem la feinada que suposa fer aquesta tasca, però també veiem els beneficis que la investigació pot aportar a la societat.

Ens ha agradat molt poder escoltar l’experiència d’un investigador en actiu i ens ha motivat molt per continuar amb la nostra tasca d’investigació de la qual esperem obtenir els resultats molt aviat per poder compartir-los amb totes les famílies.

Això és tot per avui al blog, que tenim molta feina a fer!

La classe dels Axumites.