👣 ELS RACONS APRENENTATGE    🎨
Els racons de lliure circulació són espais pensats perquè cada infant pugui circular de manera lliure i trobi propostes de diferents à mbits d’aprenentatge ( llengua, matemà tiques, STEAM, construccions i creativitat) en un mateix espai.
En aquests moments l’adult acompanya l’activitat autònoma dels infants respectant els seus interessos, d’aquesta manera es potencia l’autoregulació i se’ls pot acompanyar d’una manera molt individualitzada.
Els racons han d’afavorir la creativitat, a través del joc i la manipulació de materials, i l’adquisició d’aprenentatges significatius i funcionals.
👣 ORGANITZACIÓ 👣
S’organitzen dins un espai, que normalment és l’aula o pot ser un espai comú o exterior, que facilita les relacions entre els infants i els materials o objectes, on poder compartir i fer tasques conjuntament. S’ estableix un nombre mà xim d’infants a cada racó (4 o 5 nens/es) buscant aixà fluir la circulació i donar l’oportunitat als infants que descobreixin les altres propostes de l’aula.
Normalment els racons es programaran setmanalment però la seva temporalitat podrà variar en funció dels interessos dels nens/es i en funció dels objectius d’aprenentatge. Es combinaran racons on es pugui treballar autònomament, racons de consolidació i racons amb objectius nous que requereixin més la supervisió de la mestra/e.
Els racons permeten a l’infant planificar i trobar les seves pròpies estratègies per anar progressant d’una manera responsable i autònoma, en petit grup.Â
L’organització i distribució dels racons ha de convertir l’aula en un lloc agradable i atractiu que provoca curiositat, ganes d’actuar i el lliure moviment dels infants sense entrebancs ni atapeïments. Les caracterÃstiques fÃsiques del mobiliari i dels materials dels racons són factors clau pel seu bon funcionament.
Els racons de lliure circulació són els següents:
P3: construcció, llengua, matemà tiques, iniciació a l’STEAM i creativitat
P4: construcció, llengua, matemà tiques, STEAM i creativitat
P5: construcció, llengua, matemà tiques i creativitatÂ
Hi ha racons on la participació és obligatòria durant la setmana o temps establert per realitzar el racó, buscant aixà que els infants descobreixin tots els racons.
El nombre de propostes obligatòries per nivell és:Â
P3 : una proposta
P4: dues propostes
P5: tres propostesÂ
“DIGUES I HO OBLIDO, ENSENYA’M I HO RECORDO, INVOLUCRA’M I HO APRENC.”
Benjamin Franklin
Segueix-nos!