AUDICIÓ: Viatge a l’illa de Man

El proper dia 31 de gener els nens i ennes de 1r ens n’anirema  l’Auditori a escoltar i gaudir d’aquesta audició, una audició de música celta però…

… QUÈ ÉS LA MÚSICA CELTA?

Les cultures Celtes
Les nacions celtes són territoris de l’oest del continent europeu que han conservat trets culturals de la
cultura celta.
Fa molts i molts anys, els celtes eren un poble dominant a Europa, com després ho va ser l’imperi  Germànic o l’Imperi Romà. Estem parlant de fa més de 2000 anys! Els celtes van ser molt importants a finals de l’Edat de Ferro.
Les cultures celtes són:
Escòcia
Irlanda
Gal·les
Cornualla
La Bretanya Francesa
Galícia
Astúries
El Nord de Portugal

La música celta
Les composicions celtes parlaven de la vida de la gent del camp i de la ciutat.
Expliquen moltes històries d’amor, de misèria, de guerra, de família, de celebració… També n’hi ha de molt divertides!
El més important era trobar-se amb els amics i cantar tots junts. Aquesta música està feta per passar-s’ho bé. Penseu que tot això ve d’una època en la qual no existia la televisió ni internet!
Per divertir-te, podies aprendre a tocar un instrument i tocar i cantar amb la teva família.
Com quasi totes les músiques tradicionals, normalment no es deixava per escrit. Els adults ensenyaven les cançons als nens i ells se les aprenien de memòria.
Les cançons celtes es canten en moltes llengües diferents, depenent del seu origen: en anglès, galego, asturianu, irlandès, manx o gaèlic.

L’illa de Man
L’Illa de Man és un territori molt petit, situat al bell mig de les illes britàniques, el cor de la cultura celta.
Però sempre ha estat diferent dels territoris del seu voltant. En l’antiguitat, era tan desconeguda que alguns la consideraven un misteri!
Avui en dia és coneguda pels seus paisatges i per la seva famosa cursa de motos.

Instruments:

Clica al següent enllaç.

AUDIOS I VÍDEOS DE DIFERENTS MÚSIQUES CELTES:

THE WILD ROVER (irlandesa):

ROCKY ROAD TO DUBLIN:

The Lily of The West: