Estratègia digital de centre

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:

• Assoliment de la competència digital
  • Planificació estratègica i organització
  • Metodologies didàctiques i innovació
  • Inclusió digital i de gènere
  • Seguretat i protecció de dades

El Departament ens facilita el web de suport de l’Estratègia Digital de Centre, per ajudar-nos a construir el nostre pla, així com diversos documents de consulta:

• Estratègia digital de Centre    pdf icon
  • Funcions i organització de la comissió d’EDC    pdf icon
  • Orientacions per a la coordinació digital de centre    pdf icon

L’escola Sant Jordi de Lleida, des de fa ja molt anys, que s’organitza en comissions, una de les quals és la comissió de cultura digital de centre. Aquesta comissió sempre ha estat formada per un representant de mestres de cada cicle, per tal de recollir i alhora informar al cicle corresponent, de tots els aspectes que se’n deriven. A més a més en formen part el o la coordinadora digital de centre així com un membre de l’equip directiu. Molts cops, el o la referent d’un determinat cicle, és la mateixa persona que assumeix la coordinació o un càrrec directiu.

Us deixem un vídeo on explica molt bé en què consisteix l’EDC: