Documentació estratègica

La documentació del nostre centre recull, en diferents apartats, la visió i les objectius que compartim en relació a la nostra estratègia digital de centre. Estem treballant en l’actualització dels documents que la inclouen:

PEC

A QUÈ DONEM VALOR COM A ESCOLA?
Competències per a la vida
Procurem desenvolupar en els infants les competències per a la vida, que els facilitin les eines per viure en un món globalitzat i complex i adaptar-se i interactuar en un món canviant. Entenem l’educació basada en aquests quatre pilars:
Aprendre a conèixer: desenvolupar les eines cognitives necessàries per comprendre el món i les seves complexitats i per proporcionar una base adequada per a l’aprenentatge futur.
Aprendre a fer: desenvolupar les habilitats que els permetin participar en la societat de forma efectiva. Això suposa també saber afrontar situacions complexes i treballar en equip.
– Aprendre a conviure: desenvolupar les actituds i valors que fonamenten els drets humans, la igualtat de gènere, els principis democràtics, el respecte i l’entesa intercultural, el desenvolupament sostenible i la pau a tots els nivells de la societat.
Aprendre a ser: desenvolupar la pròpia personalitat i ser capaç d’actuar amb autonomia, criteri propi i responsabilitat.

L’ús de la tecnologia digital
Per als nostres infants la tecnologia digital forma part de la seva vida, és necessari acompanyar en el coneixement d’aquesta, des d’una actitud responsable.
A l’escola integrem les tecnologies de la informació i de la comunicació de manera significativa i vinculada al que s’està vivint. Pretenem fer-ne un ús funcional i al servei de l’aprenentatge.

PROJECTE DE DIRECCIÓ

Es fa una diagnosi actualitzada de l’escola i en punt 2.2.2.2 del projecte de centre ens diu que Sant Jordi és una escola on la tecnologia digital forma part del seu dia a dia.

Dins de la DAFO es parla d’un claustre amb poca cultura digital però amb voluntat d’aprendre i avançar en l’aprenentatge de la competència digital. També fa referència a la disponibilitat d’equipaments digitals com una fortalesa del centre.

Dins el pla estratègic i en el tercer objectiu “establir criteris organitzatius per millorar la funcionalitat de l’escola”, hi consta ” Aplicar i utilitzar les eines de cultura digital”. Es deplega en les següents actuacions:

-Utilització de l’entorn G-Suite a l’educació primària.

-Ús funcional de tablets, ordinadors i altres dispositius.

-Ús de l’espai web per fer publicacions diverses.

-Ús de les unitats compartides al drive per tal de treballar en xarxa.

-Acompanyament al claustre en l’ús de les eines de les eines digitals per part de la CCD.

-Ampliació i manteniment de l’equipament digital.

PLA ANUAL DE CENTRE 21-22

1- Mantenir els resultats educatius

1.1 Analitzar i reflexionar sobre aspectes metodològics i organitzatius de la nostra escola per anar avançant i ajudar a fer més competents als infants.

-Consolidació de l’ús de l’entorn G-Suite com a instrument d’ensenyament-aprenentatge a l’etapa de primària.

1.3 Promoure la formació en el centre com a element de millora col.lectiva

-Formació Pla de Digitalització dels Centres

3-Establir criteris organitzatis per millorar la funcionalitat del centre

3.1 Potenciar el lideratge distribuït

-Reunions setmanals de comissions de claustre

3.3 Ús de les eines de cultura digital

-Consolidació de l’ús de la plataforma G-Suite per part de l’equip docent i de la comunitat educativa.

-Acompanyament al claustre en l’ús d’eines digitals per part de la CCD