Història

El col·legi va sorgir com una possible solució a la manca de centres escolars que hi havia pels començaments dels anys cinquanta a Lleida. Es va constituir en un centre de primària i de batxillerat.

El col·legi ha passat per diferents situacions i els nois i les noies s’han passejat per diferents indrets i edificis.

El primer lloc estava ubicat al Carrer Canonge Gonzàlez cantonada amb Carrer Germanetes (aquest edifici havia estat la residència de la família del President Macià a Lleida, fins a l’entrada dels Nacionals a la nostra ciutat).

Després d’uns anys es va traslladar a Gualda, on avui hi ha un magatzem de flor natural.Des de finals dels anys setanta fins el curs 1985-86 es va transformar en Cooperativa de Pares i Professors, i després va integrar-se a la Xarxa d’Escoles Públiques de Catalunya.

Des dels seus orígens, el Col·legi Sant Jordi ha basat la seva tasca en una educació integral, en la defensa de la catalanitat i la recerca educativa.Avui podem trobar gent que digui que el col·legi ha canviat molt, i segurament és cert.

Ha canviat l’aspecte físic – un edifici molt funcional i nou – , ara és una escola d’infantil i de primària, és una escola pública,… i hi ha pares i mares que van estudiar al “Sant Jordi” i que han volgut, també ara, portar-hi els seus fills i filles