Diagnosi

Per poder planificar una estratègia a la nostra escola és imprescindible ser conscients del punt on ens trobem. Cal identificar les nostres fortaleses i debilitats en relació amb l’assoliment de les competències digitals. Les eines que hem utilitzat per detectar-les són

• Enquestes al personal docent de l’escola amb:
    • Eina Selfie És una eina gratuïta creada per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau de maduresa en la implementació de les tecnologies digitals. Ha respost el qüestionari l’equip directiu i l’equip docent.
    • Eina Selfie for Teachers És una enquesta per avaluar la competència digital docent i l’ha respost tot el claustre.
  • Enquesta a les famílies (mitjançant un formulari Google) per recollir la seva visió i opinió sobre la competència digital del nostre centre.
  • Enquesta als alumnes de 5è i 6è amb l’eina Selfie

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat un seguit d’aspectes, que ens permetran establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital de l’escola.

ASPECTES A MANTENIR 🙂
ASPECTES A MILLORAR 😉
CENTRE
  • Disposem d’unes bones infraestructures i equips així com una bona connexió WIFI.
  • L’escola ha invertit en dispositius digitals (tauletes electròniques i Chromebooks) que estan a la disposició de l’alumnat per realitzar les diferents tasques educatives.
  • Bona comunicació centre-famílies.
  • Es valora positivament la informació publicada al web ja que les famílies la consulten amb regularitat.
  • Tenim un domini propi que ens permet tenir un correu electrònic personal per tots els membres de la comunitat educativa Google workspaces).
  • Utilizem l’eina Drive per tota la gestió del centre (activitats, registres, seguiment d’alumnes, comunicació, avaluació, documentació…).
  • Des de fa molts anys, disposem d’una comissió de cultura digital.
  • Continuar recolzant al professorat per tal que explorin noves maneres d’ensenyament amb tecnologia digital.
  • Concreció de l’estratègia digital de centre
  • L’ús de tecnologies digitals per a l’avaluació.
  • L’intercanvi d’experiències amb tecnologies digitals entre iguals.
  • Foment de la formació interna en competència digital docent, que focalitzi en estratègies d’avaluació formativa, per impulsar l’autoavaluacio i la coavaluació.
  • Impuls d’estratègies per garantir un ús responsable dels dispositius digitals
  • Difusió de la cultura digital de centre per millorar la cohesió entre la comunitat educativa i aconseguir la millora de la competència digital del centre, alumnat, professorat i famílies.
  • Creació dels plans d’acollida digital de tots els membres de la comunitat educativa: famílies, alumnat i professorat.
EQUIP DOCENT
  • Tots els docents disposen d’un dispositiu portàtil cedit per Departament.
  • El professorat incorpora les noves tecnologies en les activitats d’ensenyament/aprenentatge.
  • L’entorn virtual d’aprenentatge utilitzat per part dels i les mestres de primària és el Classroom.
  • Promou actuar de manera responsable i a respectar els altres quan s’utilitza internet.

• Administrar entorns d’aprenentatge en línia tenint en compte aspectes ètics, respectant les normes sobre propietat intel·lectual i drets d’autor fent un bon ús del tractament de dades.
  • Introducció d’activitats de pensament computacional.
  • Inclusió de la tecnologia digital en els projectes interdisciplinaris.
  • Integració de l’avaluació formativa amb eines digitals per impulsar processos de reflexió sobre l’aprenentatge i que empoderin l’alumnat.
  • Impuls de la retroalimentació productiva amb eines digitals, que faciliti la detecció de dificultats i posi a l’abast estratègies per superar-les.
FAMÍLIES
  • La majoria de famílies tenen una bona competència digital per acompanyar als seus fills i filles en les tasques que ho requereixen.
  • Pràcticament, tot l’alumnat disposa de dispositius digitals a casa.
  • Les famílies són coneixedores dels recursos tecnològics que s’utilitzen a l’escola.
  • La majoria de famílies controlen l’ús de pantalles digitals.
  • Les famílies coneixen l’existència d’eines de control parental, però no les fan servir.
  • Algunes famílies requereixen formació digital per acompanyar als seus fills/filles en l’ús dels dispositius digitals i els entorns d’aprenentatge.
ALUMNAT
  • Tenen la formació digital adequada per fer les tasques encomanades a casa des de l’EVA.
  • L’alumnat de Cicle Superior tenen un dispositiu propi a l’escola amb la possibilitat d’endur-se’l a casa.
  • Està més motivat per participar quan utilitza la tecnologia de la informació.
  • Ampliació del coneixement i gestió de l’entorn d’aprenentatge virtual (Classroom) en més nivells educatius.
  • Coneixement i aplicació dels protocols d’ús dels dispositius mòbils.
  • Presa de consciència del que implica adoptar una actitud responsable amb l’ús de dispositius mòbils i amb la gestió de la informació a Internet.