Audició: Petit piano

El dijous dia 25 de gener, els nens i nens de 2n ens n’anirem a l’Auditori de Lleida “Enric Granados” per a escoltar una audició plena de música i titelles al voltant de la vida i història de l’Enric Granados.
Però…
QUI ERA L’ENRIC GRANADOS???

L’Enric Granados va ser un gran pianista i compositor. Nascut a Lleida el 1867 i fill de pare militar, ben aviat es va sentir atret per la música escoltant les Marxes de la banda militar. Menut encara, la seva família va traslladar-se a Santa Cruz de Tenerife i posteriorment, el 1874, a Barcelona on va començar a estudiar allò que més li agradava: el piano. Era un noi molt dotat per a la música, ja als tretze anys es guanyava la vida com a pianista. Amb l’afany de perfeccionar-se sempre, amb 20 anys, se’n va anar París per seguir estudiant.
Més tard, es va casar amb l’Empar i plegats, van formar una nombrosa família, amb sis fills.
L’Enric era un apassionat de les pintures de Goya. Això el va portar a compondre Goyescas a més de cançons, danses i fins el que ell anomena contes musicals, com El Fantasma.
Va crear la seva pròpia acadèmia de música i la seva fama el va dur a fer concerts per diferents països i fins als Estats Units. Però aquells eren temps de guerra i retornant d’aquest exitós viatge, el vaixell en que viatjava, va ser torpedinat per un submarí alemany. Ell i la seva dona hi van morir.
Malgrat això, el seu record perdura perquè, avui encara, la seva apreciada música ressona arreu.

Us deixem un vídeo resum del què serà l’obra que anirem a veure.