Visita cantautor al CM

Aquest passat dilluns 16 d’abril ha vingut a la nostra escola el Jordi Oró.

El Jordi, és un cantautor del Segrià, concretament d’Artesa de Lleida, que és pagès d’ofici i músic d’afició.

Al voltant del llibre de Sant Jordi del CM, al voltant de Lleida i del Segrià, hem fet un treball d’entorn, de cultura, d’arquitectura… i també d’artistes com en Màrius Torres, un gran poeta lleidatà.

Doncs resulta que moltes personalitat de les terres de Lleida han utilitzat les lletres del Màrius Torres per ficar-li com a text de les seves composicions. Aquest és el cas del Jordi Oró.

Aquest dilluns el Jordi ha vingut a l’escola i nosaltres li hem mostrat el treball que hem fet amb les seves cançons, amb les que té composades amb lletra i versos del Màrius Torres.

Després ell ens ha regalat de forma sonora dues de les seves cançons: “Dispars de caçadors” i “Molt lluny d’aquí”.

Gràcies Jordi per voler acceptar aquesta proposta.

Us deixem amb un recull de fotos i amb les interpretacions que hem fet els nens i nenes del CM:

Què sigui la meva ànima.

Els nens i nenes de 4t hem sonoritzat a la nostra manera, amb instruments i elements sonors, els versos del Màrius Torres. Ha estat la nostra composició particular.

Dispars de caçadors

Els nens i nenes de 3r hem fet el mateix amb aquest altres poema. El resultat és aquest:

Molt lluny d’aquí

Els nens i nenes de 4t ens hem inventat un moviment rítmic per utilitzar durant aquesta cançó. Cada estrofa fèiem una rotació de bases i anàvem adquirint el moviment que havia creat un altre grup de companys i companyes.

Com un nou nat

Els nens i nens de 3r hem fet tres grups i ens hem inventat un moviment que cada grup havia d’interpretar en una de les estrofes de la cançó. Per acabar… tot entrava en moviment.

Gener

Ens nens i nenes de 4t hem treballat el compàs quaternari amb aquesta cançó. Amb un element extern, en aquest cas una pilota, hem interpretat un punt base de quatre moviments, corresponent a un compàs de la cançó i aquest moviment l’hem anat reproduint. També però, cadascú de nosaltres ha inventat un moviment de quatre temps per combinar amb el punt base.

Dalt del cim

Aquesta cançó ha estat compartida amb 3r i 4t. Hem fet un treball de fraseig. Els infants de 3r hem agafat com a frase les respiracions de l’intèrpret. Cada vegada que el Jordi Oró respira a la seva interpretació, nosaltres canviem de moviment, tenint en compte un grup o un altre.

Els de 4t, en canvi, hem agafat el fraseig melòdic i textual a l’hora i ens hem anat passant un testimoni cada vegada que s’acabava una frase (cintes o paraigües).

Última rosa.

Per acabar hem interpretat una de les seves composicions amb lletra de Màrius Torres.

Molt lluny d’aquí

Aquesta, interpretada pel nostre convidat.