PROJECTE CORRANDAESCOLA: CS taronja ens presentem!!!

Enguany, com a escola, estem continuant amb el projecte de “Corrandaescola“, una proposta interescolar que convida els alumnes de Cicle Superior a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través de la glosa.

La “glosa” (també anomenada “cançó improvisada” o “corranda“) es pot definir com una activitat comunicativa tradicional, de caràcter lúdic i basada en conversa mitjançant l’intercanvi de versos cantats de forma improvisada. Des de fa uns anys s’ha descobert el seu potencial educatiu i s’està introduint de forma progressiva a diverses escoles i instituts de Catalunya.

Aquest, és el tercer curs que en fem a l’escola i que se’n fa a “Ponent“, però a causa de la situació sanitària i social que vivim, enguany farem una trobada especial.

Com ho farem?

Ens hem apadrinat escoles de la muntanya amb escoles de la plana per anar intercanviant-nos reptes, accions, presentacions… utilitzant la cançó improvisada com a eina i únic canal de comunicació.

Aquest és el nostre primer repte: LA NOSTRA PRESENTACIÓ… i volem escriure un missatge per a tots els nens i nenes de l’escola amb la qual ens hem apadrinat: l’escola Pau Claris de la Seu d’Urgell.

“Bon dia companys i companyes de la Seu d’Urgell, ens ha diu un pardalet que estem apadrinats i hem pensat fer-vos una presentació per trencar el gel i començar-nos a posar cares.

Ho hem fet cantant”Garrotins” la melodia més nostrada.

Si durant tot aquest curs

anem establint contacte

estaria més que bé

poder-nos veure les cares.

Per això en aquest article

un vídeo us hem deixat

presentant la nostra classe

per conversar com en “xat”

Esperarem molt nerviosos

la vostra presentació

amb ganes de conèixer-vos

i inicià una relació.”

Una abraçada des de la plana de Lleida!!!