IIIa TRIBADA DE CANÇÓ IMPROVISADA DE PONENT

Avui, 13 de juny, els nens i nenes de 5è hem participar d’aquesta 3a trobada de corrandaescoles de ponent.

“Corrandaescola”, una proposta interescolar que convida els alumnes de Cicle Superior a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través de la glosa.

La “glosa” (també anomenada “cançó improvisada” o “corranda“) es pot definir com una activitat comunicativa tradicional, de caràcter lúdic i basada en conversa mitjançant l’intercanvi de versos cantats de forma improvisada. Des de fa uns anys s’ha descobert el seu potencial educatiu i s’està introduint de forma progressiva a diverses escoles i instituts de Catalunya.

Durant el matí, 6 centres de ponent hem compartir música tot improvisant i cantant diferents tonades i melodies pròpies del nostre país que utilitzem per improvisar.

És la culminació del treball fet durant el curs i ha estat un goig poder veure com aquesta trobada ha donat el seu fruit. Enguany, els infants de 5è hi hem participar activament, uns fent la presentació, altres el comiat, altre parlant de les excel·lències de la nostra escola i ciutat i uns pocs fent els reptes de la trobada. Al finalitzar la trobada hem ballat un parell de danses per agermanar-nos i acabar gaudint del moviment i la resta de companys i companyes de les altres escoles.

Volem fer un agraïment especial al grup Lauzeta que ens ha amenitzat i acompanyat tota la jornada.

Ben aviat us penjarem el vídeo de la trobada (trobada que ha estat enregistrada per l’equip d’audiovisuals de la UdL), de moment un recull de fotos i uns quants vídeos d’anar per casa però prou exemplars del què hem fet i quin ha estat el nostre paper.

Si voleu cantar corrandes
jo us en cantaré deu mil
que les tinc a la butxaca
lligadetes en un fil.

Clica sobre la imatge per veure’n més.

VÍDEO SENCER:

PRESENTACIÓ DOCENTS:

PRESENTACIÓ:

EXCEL·LÈNCIES:

COMIAT:

REPTES:

POLKA D’OURS (dansa final)