Corrandaescola 2019

El passat dilluns 3 de juny els nens i nenes de l’escola Sant Jordi conjuntament amb quatre escoles més de les terres de Lleida (l’escola de Balàfia de lleida, l’escola d’Almacelles, la d’Artesa de lleida i l’escola La Noguera de Balaguer) vam participar de la 1a trobada de corrandes de Ponent sota el projecte “Corrandaescola”

El projecte Corrandescola és una proposta interescolar que convida els alumnes de Cicle Superior a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través de la glosa. En aquesta trobada els alumnes de les escoles participants vam demostrar el treball fet a les aules.
La ‘glosa’ (també anomenada ‘cançó improvisada’ o ‘corrandes’) es pot definir com una activitat comunicativa tradicional, de caràcter lúdic i basada en conversar mitjançant l’intercanvi de versos cantats de forma improvisada. Des de fa uns anys s’ha descobert el seu potencial educatiu i s’està introduint de forma progressiva en diversos centres de Primària i Secundària.
Els objectius del Corrandescola són: millorar les estratègies i habilitats per a la comunicació oral de la glosa; cantar tonades tradicionals de glosa tot improvisant el seu text en forma de versos; memoritzar corrandes tradicionals i de pròpia creació; ser capaç de buscar una idea i expressar-la tot cantant davant d’un públic; i gaudir a través de l’ús de la llengua i del cant.
Us deixem unes quantes fotos i uns quants vídeos del que va ser aquesta trobada.
Felicitats a totes i tots els participants!!!
Clica sobre la imatge per veure’n més.

LA PRESENTACIÓ DELS MESTRES:

LA PRESENTACIÓ DE LA NOSTRA ESCOLA AMB LA CANÇÓ DE LA “PERDIUETA”

CANTEM GARROTINS DE LES EXCEL·LÈNCIES DE LA NOSTRA ESCOLA.

ELS REPTES: