Nadal amb famílies

El dia 21 de desembre a la nit, un any més, vam celebrar el Nadal particular de la nostra escola.

Enguany amb un espectacle itinerant de tres espais, un de genera i dos més pels quals fer una rotació, un espectacle que els infants ha titulat com “les emocions de la vida

Enguany l’escola hem volgut fer visible la vessant més creativa del nostre projecte educatiu, projecte que vam renivar aquest curs passat.

El 1r espai (el gimnàs de l’institut) era la falca introductòria en la qual ja us anunciàvem quina és la nostra mirada cap a l’infant:

Els nens i nenes necessiten viure en un espai de seguretat i confiança per poder-se desenvolupar de manera harmònica.

Els infants necessiten sentir-se estimats pels adults que els acompanyem, necessiten sentir que els tenim presents i els valorem, per això és indispensable establir un bon vincle.

Estimar els infants va molt més enllà de mostrar-los estima.

Estimar als infants vol dir valorar el seu progrés, tenir confiança en les seves possibilitats, respectar els diferents ritmes, saber esperar, tenir expectatives positives.

Estimar als infants vol dir establir uns límits clars que els donen seguretat, benestar i els ajuden a comprendre la seva responsabilitat en la vida de l’escola.

Tots els nens i nenes han de tenir la possibilitat de sentir la mirada capacitadora dels seus mestres, que els tracten amb afecte i respecte per ser qui són i no només per allò que fan.”

Tot això envoltat de la màgia de la música i el cant dels nostres infants.

En el 2n espai (el nostre gimnàs), vam evocar a la màgia i la vital importància de la literaura.

La literatura, en totes les seves manifestacions, ajuda a interpretar, imaginar, conèixer l’entorn cultural i el teu món interior. Té un paper important en l’adquisició de la llengua oral i escrita i fomenta l’expresió, la creativitat i la imaginació

En aquest espai vam escoltar microcontes creats pels propis infants sobre emocions i sentiments, tot guarnit per la màgia onírica de transicions que evocaven el treball creatiu de la nostra ment en el moment d’inventa-se històries. La literatura ens fa lliures!!!

En el 3r espai (el menjador), vam destacar la importància del joc a la nostra escola, del joc dramàtic, el teatre, el moviment i les dramatitzacions.

“A l’escola vetllem per crear entorns educatius estimuladors i favorables per al desenvolupament artístic. Promovem l’expressió, la creació, la interpretació i el desenvolupament de la imaginació a través de la música, el llenguatge plàstic, el teatre i el moviment. Els i les mestres facilitem experiències i eines riques i alhora hem de tenir una mirada oberta, valorar l’originalitat, la imaginació i la flexibilitat. Aquestes experiències artístiques estan integrades en la quotidianitat de l’escola.

Després d’aquesta petita mostra vam celebrar la tradicional torronada cortesia de l’AMPA i amenitzada per la bona companyia de la comunitat educativa i pel regal sonor que la coral del Sant Jordi ens va fer.

Moltíssimes gràcies a tota la comunitat per la implicació i participació en aquesta festa i sobretot per la confiança en el nostre fer com a escola.

Molt bones festes i els millors desitjos per a tothom.

De moment us deixem amb un vídeo d’una de les cançons cantades al 1r espai i un altre amb fragments delas tres espais, a més a més us deixem unes quantes fotos que en ha cedit el Benet Martín, el Jaume Samarra i la Iolana Sebé.

 

Cliqueu sobre les imatges per veure’n més

Gràcies a l’Olga Garcia per editar-nos el vídeo.

 

 

 

3 comentaris

  1. Laura Dejuan

    Moltíssimes gràcies pel festival d’ahir! Quin orgull d’escola, de mestres, de nenes i nenes, de tota la comunitat! Quina sort tenen els nostres fills i filles de créixer i aprendre en una escola on el JOC en general i el joc dramàtic en concret es considerin fonamentals!
    GRÀCIES!

Respon a Laura Dejuan Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>