EXCURSIÓ A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

El dia 19 de novembre els alumnes de 6è, de l’escola Santa Anna de Castellvell del Camp, van visitar el Museu de la Vida Rural situat a l’Espluga de Francolí.

Allí, els van explicar quins animals viuen als boscos de Catalunya. El monitor que els feia el recorregut per la sala dels animals dissecats els va preguntar quin animal era el seu preferit.

En aquesta sala també van poder veure tots els tipus de bolets amb uns cartells que informaven sobre si eren comestibles o verinosos. A continuació van aprendre curiositats sobre els arbres, com saber els seus anys, perquè serveixen les seves arrels i moltes més coses.

Després, a l’hora de dinar, van anar a l’ hort del Museu, on hi havien moltes hortalisses, estàtues i un safareig antic ple de peixos molt grans.

A continuació van fer una excursió per el bosc de Poblet i van seguir una ruta, preparada per l’empresa Entrecamins, on havien de respondre unes preguntes que hi havia penjades als arbres.

Tot seguit van fer un mandala amb elements naturals que van recollir com ara: pinyes, fulles, pedres, etc.

Els alumnes de Castellvell van descobrir que hem de tenir cura del nostre entorn perquè ens aporta beneficis i vida.