CONSELL D’INFANTS

El divendres 7 d’octubre vam realitzar la 1a reunió del Consell d’infants i joves de l’Escola per tal de tractar la Proposta presentada per l’escola a la 2a edició dels  “Pressupostos participatius” de l’Ajuntament de Castellvell del Camp.

Els objectius de la sessió eren:

OBJECTIUS

1- Informar als delegats i delegades del Consell d’infants sobre la Proposta de millora del Pati de l’escola presentat als “Pressupostos participatius” de l’Ajuntament de Castellvell del Camp.
2- Acordar quines accions podem fer per animar a les famílies a anar a votar (de l’1 al 20 d’octubre).
3- Transferir la informació a cada grup-classe i decidir quin o quines accions fer.

La  proposta de l’escola porta per títol:

“El pati de l’escola: un espai de natura per aprendre jugant i de benestar emocional”  és :

• Fer una adequació de les zones d’esbarjo (zona d’infantil i primària) basada en dos eixos:
    • a) naturalització dels espais creant zones verdes i ombrívoles per tal de mitigar i adaptar-los als efectes del canvi climàtic: fer una illa verda, amb vegetació i desnivells per tal de facilitar noves oportunitats de joc i moviment: amb arbres i elements naturals, una zona de rampa per pujar i baixar…
    • b) millorar i enriquir les zones de joc instal·lant elements que afavoreixin les oportunitats educatives, millorin la coeducació, la inclusió i les interaccions positives i creatives entre els infants: creació d’una zona tipus àgora per facilitar un lloc de conversa amb els grups d’alumnes, adquirir unes taules de fusta per afavorir el treball d’aula a l’exterior, una caseta de fusta per organitzar i guardar les eines i estris de l’hort  i tenir un espai d’aula de natura, un espai amb un entarimat per fer representacions i balls, instal·lació de dues cabanes i dues cuines de fusta,  per permetre el joc simbòlic (infantil i primària)
    • c) totes aquelles altres propostes aportades pels infants de l’escola que fossin factibles i adequades a l’espai i a les normes de seguretat.

Tots els representants del Consell van fer aportacions sobre com animar a les famílies de l’escola a anar a votar la proposta de Millora del pati. Les idees i aportacions les van recollir per poder-les després explicar al seu grup classe i posar fil a l’agulla per a realitzar-les i aconseguir el màxim de vots possibles.

Algunes de les propostes d’accions a fer van ser:

PROPOSTES PER CICLES
1- EXPLICAR-HO A CASA, A LA FAMÍLIA, ALS VEÏNS,…..

2- FER CARTELLS PER REPARTIR PEL POBLE

3- FER UN TRÍPTIC O UNA BUTLLETA INFORMATIVA

4- ENVIAR UN CORREU ELECTRÒNIC AMB EL LOGO DE L’ENGRESCA’T

5- ENVIAR UN MISSATGE A TRAVÉS DEL WHATSAPP DEL GRUP CLASSE, AL GRUP DE VEÏNS

6- FER UN VIDEO I ENVIAR-LO A TRAVÉS DE “CASTELLVELL AJUDA”

Durant els propers dies, tots els grups d’infants, portaran a terme les propostes d’actuacions i faran campanya per informar a les famílies i a la resta de comunitat educativa perquè vagin a votar la proposta de l’escola.

Esperem que amb la seva feina i la vostra col·laboració, aconseguim el màxim de vots possibles i puguem disposar d’aquest ajut econòmic per invertir en la millora de l’espai de joc dels nens i nenes de l’escola i contribuir així al seu benestar emocional i social.

Recordeu, esteu atents!

Període de votacions: de l’1 al 20 d’octubre de 2022

Lloc de votació: Ajuntament de Castellvell del Camp

Horari votacions:

Dilluns a divendres, de 10h a 14h  i els dilluns per la tarda de 16h a 18h

Requisits: ser major de 16 anys i estar empadronat al poble

MOLTES  GRÀCIES  PEL  VOSTRE  SUPORT!

Tota la informació, referent a les propostes presentades als Pressupostos participatius 2022, també es pot consultar a la pàgina web de l’Ajuntament de Castellvell del Camp