Espais d’aprenentatge

QUÈ SÓN?
Són espais lliures on l’alumnat troba diferents propostes relacionades amb les àrees d’aprenentatge. L’alumnat té al seu abast propostes amb materials motivadors i que donen diferents possibilitats d’aprenentatge. Aquests materials els hi permet: experimentar, crear, aprendre al seu ritme seguint els seus interessos… 
Normalment són propostes autònomes que els infants poden fer sols i soles. La mestra està d’observadora i acompanya en el procés a cada nen/a en el moment que ho necessiten.
Quan hi ha dues persones a l’aula (tutora i mestra de reforç) un d’aquests espais és més acompanyat, necessiten la intervenció de l’adult per poder-ho portar a terme. Això ens permet una atenció més individualitzada amb l’alumnat i la mestra pot observar per on va el seu procés d’aprenentatge respecte a alguna àrea en concret (llengua o mates)

QUINS ESPAIS D’APRENENTATGE FEM?
Llengua: Quan hi ha dues mestres a l’aula es presenten cinc propostes, tres propostes que són lliures (alumnes poden anar i canviar quan ells vulguin), i dues propostes més dirigides per les mestres (la realitzen 5 alumnes, això facilita l’observació i avaluació).
Es fan jocs de llengua i processos d’aprenentatge. 
Exemples activitats: Joc rotllana (reconeixement noms de la classe), Lletres amb material (Construir lletres amb diferents materials: botons, espaguetis, pedres…), lecto-escriptura: procés aprenentatge global: carta, noticiari… 
Matemàtiques: Quan hi ha dues mestres a l’aula es presenten cinc propostes, tres propostes que són lliures (alumnes poden anar i canviar quan ells vulguin), i dues propostes més dirigides per les mestres (la realitzen 5 alumnes, això facilita l’observació i avaluació). 
Es fan jocs de matemàtiques i processos d’aprenentatge.
Exemples activitats: Bingo, domino, seriacions, lògica, construccions, codificacions, topologia, imants, classificacions, puzzles…