4t. RECICLE FRUITA I VERDURA (FEM COMPOST)

RECICLEM ELS RESIDUS ORGÀNICS

A la nostra escola intentem ser respectuosos amb el medi ambient, no malbaratar material ni aliments per conservar el nostre planeta. Ho fem amb petites accions. Una d’elles l’hem començada amb l’Àngel Arroyes i amb el treball que fem a l’hort escolar.

Els dijous els alumnes de quart passem per les diferents classes de l’escola recollint les restes orgàniques dels nostres esmorzars com la pell de la mandarina, les restes de poma o pera, pell de plàtans, pa sec…

Els nostres companys de 5è fan el mateix amb les restes orgàniques del menjador.

Al compostador hi posem les restes de fruita o verdura que llençaríem a les escombraries. Els cucs transformen les restes amb adob líquid, fertilitzant per les plantes.

Tots els dijous recollim la fruita de les diferents classes i després anem a l’hort,  al compostador. Obrim la tapa, buidem les restes al compostador, les tapem amb herbes i les mullem. Avui també hi hem posat marro de cafè perquè l’hem fet servir per a una activitat plàstica.

A l’obrir la tapa del compostador, no fa cap mena de mala olor.

Estem reproduint el cicle de la matèria orgànica, convertint els residus orgànics generats a l’hort, les restes dels nostres esmorzars i  el menjador escolar en un adob natural per fertilitzar el nostre hort i quan els posem a les hortalisses creixen amb més força.

El compostador és  petit un ecosistema on podem observar les relacions entre els éssers que hi viuen i les tasques que fan.