PETJADES? DE QUI SERAN? ELS RASTRES DELS ANIMALS DEL BOSC A EDUCACIÓ INFANTIL. PNIN · CEL ROGENT

Davant d’unes petjades s’inicia un procés on la Intriga, la generació de dubtes, la reflexió, la tria per eliminació i la deducció ens porten a pensar i esbrinar a quines bèsties pertanyen. Tot això en un ambient relaxat. Disposats en rotllana per poder escoltar-nos i veure’ns tots. En una zona que afavoreix aquest feed-back de pensaments i idees, el nostre agradable i acollidor passadís, l’entrada a l’escola.

Ara ens agradaria tenir les petjades per saber diferenciar-les. Com podem crear una petjada que trobem al bosc?

Ens proposen fer un experiment amb fang, guix, aigua i motlles de resina corresponents a les petjades de l’esquirol, del teixó, del porc senglar i de la guineu. Anem a la zona de treball a l’aire lliure. Tenim espai suficient per treballar plegats, novament en rotllana per poder fixar-nos uns amb els altres. El nostre porxo s’ha convertit en una nova aula, en un nou espai d’aprenentatge a l’aire lliure sense parets ni finestres. És fantàstic i ens encanta!

Mestre s’eixuga el guix i es solidifica la peça aprenem més coses sobre els quatre animals dels boscos de l’Espluga, Poblet i Prades. Sabem el que mengen, les seves costums i on viuen a través d’uns petits audiovisuals a la pantalla digital de l’aula i mitjançant un joc a l’exterior de la zona enjardinada de l’entrada. Aquest any traiem profit de tots els racons de la nostra escola. Reafirmem que a l’edifici de l’escola i en el perímetre que l’envolta es respira aprenentatge.

Aquest taller ha estat un èxit a educació infantil perquè fent ús dels diferents espais ha resultat molt enriquidor i productiu. A cada zona s’ha portat a terme una part de l’activitat, fet que ha ajudat a mantenir la motivació i l’atenció dels més petits de l’escola.

Agraïm la dedicació, l’experiència i la bona mà esquerra de l’Imma i la Marta, les dues monitores de Cel Rogent Educació ambiental i agraïm l’oferiment d’aquest taller per part del Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet.