FORMACIÓ PERMANENT A L’ESCOLA MARTÍ POCH I CERTIFICAT D’INNOVACIÓ PEL PROJECTE DE RÀDIO A L’ESCOLA

La formació permanent del professorat és un instrument revitalitzador de la mateixa tasca docent, una gran oportunitat per poder actualitzar els coneixements. Enguany, per tal de millorar i seguir aprenent, el claustre de mestres de l’Escola Martí Poch realitza visites a diversos centres educatius de referència. Aquestes visites permeten observar i conèixer de primera mà nous materials i recursos, conèixer processos de transformació educativa i noves organitzacions.

En paral·lel a aquestes visites, s’han realitzat sessions de formació a centre amb mestres de l’Escola Octavio Paz de Barcelona. Una escola, que al llarg de cinc anys s’ha adaptat als nous temps, tot fent un gran procés de transformació educativa, dirigida actualment pel vimbodinenc Xavier López En aquestes sessions s’ha parlat d’ambients d’aprenentatge i de caixes d’aprenentatge a l’educació infantil. Uns matins plens de nous aprenentatges, noves mirades, nous materials que han enriquit, motivat i captivat a tots els docents de l’escola.

Aquesta formació s’ha dut a terme gràcies a les inquietuds de millora dels docents del mateix centre i amb el suport del Centre de Recursos Pedagògics Conca de Barberà.

Aquest mateix curs, es realitzen altres formacions paral·leles com:

• El Seminari d’Educació per a la Sostenibilitat per tal de coordinar el tema del medi ambient i Escola Verda. Cal esmentar que per donar valor i seguir avançant en aquest aspecte, comptem amb la col·laboració del regidor de medi ambient de l’Ajuntament, l’AMPA i un representant del MVR.
  • El curs Sóc referent de coeducació: eines per a l’orientació en igualtat i la diversitat sexual i de gènere organitzada pel Servei d’Informació i Atenció a les Dones (#SIADConca) del Consell Comarcal i el CRP de la Conca de Barberà.
  • L’Escola actualment compta amb el projecte d’innovació del Departament d’Educació Avancem 2019-2023 i els mestres de cicle mitjà i cicle superior reben una formació a càrrec d’experts en plurilingüisme i en el tractament de les llengües.

L’Escola Martí Poch i el Museu de La Vida Rural hem unit sinergies i establert aliances per tal de treballar de manera conjunta escola, població i territori. Per aquest motiu es va participar en un dels actes descentralitzats del I Congrés d’Educació Pública organitzat pel Moviment de Renovació Pedagògica. Es va celebrar el 29 de gener i va acollir mestres de la comarca on es van poder intercanviar i debatre sobre “Innovació, emancipació i xarxes”. La nostra escola, juntament amb l’Institut Joan Amigó i la ZER Conca vam aportar els nostres projectes i l’esforç per innovar.

Ens fa molt il·lusió comunicar també que enguany l’Escola Martí Poch ha rebut del Departament d’Educació el certificat de Programa d’Innovació Educativa pel treball Taller de Ràdio, un espai d’aprenentatge interdisciplinar configurat per grups d’infants d’edats i nivells diferents que ja fa més de sis anys que es porta a terme amb la implicació de tot l’alumnat http://empradio.blogspot.com/ . Un bon impuls per seguir treballant en aquesta direcció.

Un curs d’intercanvi d’experiències i vivències que ens permeten créixer i enriquir-­nos com a professionals del món educatiu, per tal de poder i saber transmetre-ho millor als nostres infants.