Un tastet del Taller de construccions

Endinsant-nos al taller de construccions i observant fins l’últim detall, us apropem a la realitat que es viu a trenta centímetres del terra. Ateneu bé perquè el tema és interessant.

Plantegem cinc tipus de material diferent: peces de fusta naturals i de colors tallades, taps de suro, cilindres de cartró i troncs petits naturals. D’aquesta manera posem a l’abast cinc textures completament diferents al sentit del tacte.

Quan entrem a l’aula deixem separat cada material per a fer una explicació prèvia, introduïm dos consignes:

-La primera respectar les construccions dels altres.

-La segona que hem d’acabar la tarda amb el material endreçat pel pròxim dia.

A partir d’aquí entren en joc la creativitat i la imaginació. Sense donar-nos compte, els infants guanyen en protagonisme i podem conèixer millor el seu món interior…

Us expliquem un exemple:

Avui un alumne de P4 ha realitzat una construcció complexa després de molts intents, combinant 4 materials dels 5 possibles  Li hem fet una petita pregunta:

Docent:-“Què has construït?”

Alumne: -“Yo he construido una casa que tiene aquí un Jardín, aquí fumerales. Todos estos son fumerales. También cámaras de seguridad con luces. Estos son para que no caigan. Estos ventanes”

Docent: “ I aquestes peces de colors?”

Alumne: “Todes este per decorar”.

Simple però complex, on gaudim de textures diferents, ens posem a prova amb l’assaig i error, realitzem motricitat fina, imaginem, donem sentit i  ens comuniquem.