Projecte educatiu

Els trets característics que defineixen el nostre centre són:

• ​ Escola inclusiva: entenem l’atenció de la diversitat de tot l’alumnat com a un dels nostres objectius principals.  Aconseguint d’aquesta manera la realització de diferents aprenentatges que permetran configurar la identitat personal i cultural dels nostres alumnes.
  • Escola que potencia l’assoliment de les Competències Bàsiques, desvetllant  l’interès per aprendre.
  • Escola catalana que dóna coneixements de la realitat social i cultural de Catalunya.
  • Escola que potencia els hàbits de treball, la convivència, el respecte i l’autoestima.
  • Escola oberta a les tecnologies de la informació i de la comunicació.
  • Escola compromesa amb el medi ambient i oberta a l’entorn: Pretenem interrelacionar-nos amb l’entorn més proper creant uns hàbits  de respecte, convivència i de millora de l’entorn proper.
  • Escola que fomenta la col·laboració amb les famílies.

PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU

Som una escola pública d’una línia que fonamenta la seva acció educativa en la coeducació,  el respecte a la diversitat, a l’entorn i als valors democràtics.

Entenem que l’educació ha de garantir la igualtat d’oportunitats perquè cada alumne pugui assolir les fites educatives.

OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS

Els nostres objectius prioritaris són:

• Personalitzar l’aprenentatge atenent les necessitats educatives i emocionals dels nostres alumnes.
  • Promoure l’equitat  i la integració escolar i social de l’alumnat.
  • Orientar el treball escolar per afavorir l’assoliment de les competències bàsiques.
  • Consolidar la llengua catalana com a eix vertebrador d’un projecte plurilingüe.
  • Fomentar una actitud investigadora mitjançant l’observació, la recerca i l’experimentació.
  • Potenciar l’ús de les noves tecnologies, com a recurs pedagògic habitual.

CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA

L’Escola es planteja l’atenció a les necessitats educatives de tot l’alumnat des de la perspectiva global de centre i forma part de la seva planificació, identificant les nostres necessitats específiques confegim la resposta educativa basant-nos en diverses mesures: atenció de la mestra d’educació especial, de la mestra d’acollida, el suport escolar personalitzat, agrupaments flexibles a les àrees instrumentals, suports, desdoblaments, tallers i racons.

PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE

A la nostra escola es duen a terme diferents projectes, alguns ja molt consolidats com: els racons de joc i treball, tallers intercicle,   L’hort – Escola Verda, el pla experimental de llengües estrangeres , la participació en la Cantània , Dansa Ara, Sardanes  i altres activitats relacionades amb diferents àrees curriculars (Joc Perdut, Dragonada, Jocs tradicionals, esgrima, patinatge, biatló…) per a diferents nivells educatius. També organitzem colònies escolars.

Altres projectes que portem a terme són la socialització de llibres, l’activitat de padrins lectors, biblioteca d’aula i de centre i el pla de consum de fruita.

ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ

La nostra escola té com a objectiu establir uns vincles de relació, comunicació i col·laboració entre tots els membres de la comunitat educativa. Les famílies participen en la vida del centre de diverses maneres: com a delegats de classe, com a membres de l’AMPA, del Consell Escolar i col·laborant en diferents situacions educatives dins i fora de l’aula.