1, 2, 3, Emoció!

Aquest curs, a través de l’Agència de Salut Pública, el cicle d’infantil ens hem afegit al Programa d’educació emocional “1, 2, 3, Emoció!”, programa que es va iniciar el curs passat fent una prova pilot a diferents escoles de Catalunya.

L’objectiu general del programa és la promoció de la salut i la prevenció de conductes de risc mitjançant el desenvolupament de competències emocionals.

Les mestres d’infantil ens hem format per tal d’assegurar que tenim els coneixements i les competències emocionals que ens permeten d’implementar el programa.

Quins objectius específics volem assolir amb els infants?

• Incrementar la seva consciència emocional.
  • Millorar la seva capacitat de regulació emocional.
  • Millorar la seva autoestima.
  • Incrementar la tolerància a la frustració davant les adversitats així com la capacitat de gestionar les dificultats.
  • Millorar l’habilitat de resoldre problemes o conflictes.
  • Millorar l’afrontament al canvi.
  • Disminuir les conductes violentes.
  • Incrementar la capacitat de gaudir conscientment.
  • Incrementar la capacitat de generar experiències positives.

Sempre hem treballat les emocions, perquè sabem el paper important que juguen en el benestar personal dels infants, en el seu desenvolupament integral i, també, en els seus aprenentatges.

És per això que estem tant emocionades amb aquesta nova aposta de l’escola!