COMENCEM LA PRIMERA UDI DE PRIMER: DALÍ

La setmana passada vam començar la nostra primera UDI de 1r sobre DALÍ. Aquest és l’artista que treballarem aquest curs a Cicle Inicial i que dona nom a la nostra classe: LA CLASSE DELS RELLOTGES.

L’objectiu d’aquesta primera UDI és crear: el muntatge d’un museu de Dalí a l’escola.

Per poder aconseguir-ne l’objectiu, sorgeixen necessitats que impliquen fer recerca i activar estratègies de treball, reflexió, observació, recerca i presa d’acords. També necessitats de coneixement del codi oral i escrit per poder comprendre, expressar i transmetre.

QUAN ACABI L’UDI L’ALUMNAT HA DE SER CAPAÇ DE:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

  • Comprendre textos orals: explicacions, lectures, audio-visuals…
  • Pronunciar correctament i utilitzar un to de veu i gest adequats al parlar.
  • Argumentar les idees.
  • Llegir silenciosament i/o en veu alta.
  • Fer una bona presentació en les diferents feines realitzades.
  • Escriure paraules d’ús habitual i les relacionades amb Dalí.

ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Dibuixar amb proporcions aproximades el disseny del museu.
  • Distribuir objectes en un espai i definir la seva situació.
  • Estimar i mesurar la distància aproximada entre dues poblacions en un mapa.
  • Mesurar superfícies partint d’una unitat arbitrària.
  • Utilitzar la numeració per ordenar elements.
  • Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.

ÀMBIT DE MEDI

  • Conèixer els entorns més rellevants on va passar la seva vida l’autor i poder establir una relació amb les seves pintures.
  • Conèixer el museu Dalí, així com la ciutat on es troba.

ÀMBIT ARTÍSTIC

  • Mostrar interès i curiositat per descobrir, gaudir i participar quan se li ofereixen reproduccions d’obres de Dalí.
  • Apreciar les habilitats i la imaginació dels creadors.
  • Reconèixer algunes obres i el seu títol.
  • Expressar parlant, escrivint o dibuixant les idees i emocions que sent al veure una obra.
  • Produir obres plàstiques amb diverses tècniques i procediments a partir de la percepció sensorial, les experiències, la realitat, les idees i les emocions.
  • Mostrar creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística.
  • Fer una composició individual i col·lectiva amb imatges i objectes a partir de materials.
  • Ser ordenat/da i tenir cura dels materials: pintura, pinzells….
  • Sentir-se satisfet/a per l’experiència artística.

ÀMBIT VALORS

  • Expressar la opinió personal i argumentar-la.
  • Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
  • Valorar i respectar les produccions d’un mateix i dels altres.
  • Ser responsable en la manipulació de les fotografies de les obres d’art i en l’utilització de material que hi a l’aula sobre l’artista..

COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE

  • Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com en grup.
  • Seguir el propi pla de treball.
  • Interessar-se en voler saber coses noves.
  • Identificar els propis coneixements i habilitats respecte a  un  objectiu a aconseguir.
  • Identificar el que ha de saber o saber fer per adquirir l’objectiu proposat.
  • Ser capaç d’autoavaluar-se.
  • Organitzar-se el propi entorn d’aprenentatge: espai, material…
  • Escoltar activament i amb respecte les idees, criteris, propostes i dubtes dels altres.

COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

  • Dur a terme amb constància les tasques planificades.
  • Fer aportacions al grup.
  • Assumir tasques amb bona predisposició.
  • Ser capaç de superar les dificultats o errors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>