Ja hem començat la segona UDI del curs anomenada: EL RECICLATGE!
S’ha introduit a partir d’un pirata que resulta que s’ha trobat una illa plena de deixalles. Està molt enfadat i no sap què fer… així que com que sap que els nens i nenes de 1r som molt espavilats ens ha demanat ajuda per arreglar aquesta illa tan i tan bruta! Per això és importatíssim aprendre moltíssimes coses sobre el reciclatge i així ho estem fent!
Aquesta unitat didàctica és fa en el marc d’Escola Verda, de cara a la sensibilització de l’alumnat i les famílies en la generació de residus i recollida selectiva dels mateixos. Com ja sabeu a l’escola s’està fent la recollida d’olis d’ús domèstic, la recollida selectiva del paper, envasos, orgànic i rebuig. També es forma part del programa Apilo de recollida de piles.
Hi ha dos delegats verds a la classe que es reuneixen mensualment amb la resta de delegats verds d’altres classes i amb l’equip impulsor dels mestres de l’Escola Verda.
EL PRODUCTE FINAL d’aquesta UDI és que els nens i nenes confeccionin un lapbook informatiu de recollida selectiva de residus domèstics.
CONTINGUTS
- Comunicació de les informacions obtingudes utilitzant diferents llenguatges.
- La recollida de dades: rigor i fiabilitat.
- Distinció entre objectes fets d’un sol tipus de material o de diferents.
- Reducció, reutilització i reciclatge de residus. Criteris de separació i selecció.
- Elements característics de l’entorn, els serveis i els espais comuns. Valoració de la responsabilitat personal en el seu ús.
- Consum responsable.
- Ús de la numeració per a la recollida de dades.
- Realització de gràfiques.
- Treball de les normes ortogràfiques de la R i RR.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Copsar les idees principals dels elements no verbals.
- Comprendre les informacions orals per part de la mestra, companys i/o audiovisuals.
- Estar atent.
- Participar en les situacions de conversa.
- Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.
- Escriure correctament el títol, els noms o les instruccions.
- Situar de manera adequada els diferents elements que formen el fulletó
- Dibuixa/enganxar dibuixos clars i entenedors.