PROPOSTA D’ACTIVITATS DEL 18 AL 24 DE MAIG

  1. HOLA ESPORTISTES!! PER AQUESTA SETMANA US PROPOSEM EL JOC: GIRA QUE GIRA!

QUÈ NECESSITEM?: EL NOSTRE COS, UN LLIT O SOFÀ, UN DAU, ROBA I CADIRES.

COM S’HI JUGA? AGAFEU EL DAU I LLENCEU-LO. (SI NO EN TENIU PODEU FER-HO AMB SIS PAPERETS PETITS NUMERATS 1,2,3,4,5 I 6. BARREGEU I N’AGAFEU UN A SORTS). BUSQUEU EL RESULTAT A LA GRAELLA DE SOTA I FEU EL GIR QUE US INDICA.

US POSEM UN EXEMPLE: SI LLENÇO EL DAU I EM SURT EL 6, MIRO A LA GRAELLA QUINA CASELLA ÉS EL NÚMERO 6. M’HAURIA TOCAT  FER LA CROQUETA!!!

>>>>>SI VOLEU ENS PODEU FER ARRIBAR UN VÍDEO FENT EL ALGUN DELS GIRS!

 

4-3

FAREM UNA RODA ACROBÀTICA!

5-3

FAREM UNA TOMBARELLA!

 6-1

SALTAREM I DONAREM UN GIR A L’AIRE!

RECOMANACIÓ:

https://www.youtube.com/watch?v=jKMOOqU6Ai0

RECOMANACIÓ:

https://www.youtube.com/watch?v=WmPaDnjUJJM

 

RECOMANACIÓ:

FEU-LO AMB ELS PEUS A TERRA

 

 1+2

GIRAREM CAP A LA DRETA!

 2+4

GIRAREM FENT LA CROQUETA!

 3+1

AMB DIFERENTS ROBES LLIGADES I DUES CADIRES (I L’AJUDA D’ALGÚ) FAREM UNA BARRA DE BALLET I FAREM UNA VOLTA CAP ENDAVANT. (ANEU EN COMPTE!!)

 

  1. LA SARA US PROPOSA REPASSAR I AMPLIAR EL VOCABULARI SOBRE CLOTHES. EN PRIMER LLOC, FER UN READING AND WRITING I DESPRÉS, READ AND COLOUR.

https://drive.google.com/file/d/1BhX0RVIeLuOIn4H-DKkShlml71PFLOhV/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1o_aNtR0QHkAGJJt22PY5Oc8BwdJk29U3/view?usp=sharing

 

  1. JUGUEM AMB ELS NÚMEROS: BUSQUEM EQUIVALÈNCIES

US PROPOSO PENSAR DIFERENTS MANERES DE TROBAR EQUIVALÀNCIES. UNA EQUIVALÈNCIA VOL DIR QUE TENIM DUES SITUACIONS QUE SÓN IGUALS, TENEN EL MATEIX VALOR. PER A REPRESENTAR-LES UTILITZEM EL SIGNE =

  • COMBINANT ELS NÚMEROS 1,2,3,4,5,6,7,8,9 TROBEU SOLUCIONS A LA SEGÜENT EQUIVALÈNCIA. NO PODEU REPETIR EL MATEIX NÚMERO EN MÉS D’UNA CASELLA.   PER EXEMPLE: 7-2=4+1

 

  • COMBINANT ELS NÚMEROS 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 TROBEU LA MATEIXA SOLUCIÓ PER A LES DUES EQUIVALÈNCIES. NO PODEU REPETIR EL MATEIX NÚMERO EN MÉS D’UNA CASELLA.

PER EXEMPLE: 7-4=1+2/ 9-0=6+3

  1. NÚMEROS PARELLS I NÚMEROS IMPARELLS

DE BEN SEGUR QUE A L’ESCOLA MOLTES VEGADES US HEU POSAT PER PARELLES PER TREBALLAR O FER UNA FILA. DONCS SABEU QUE ELS NÚMEROS TAMBÉ ELS PODEM AGRUPAR PER PARELLES. ALGUNA VEGADA HEU SENTIT A PARLAR DELS NÚMEROS PARELLS I IMPARELLS? PERÒ QUINS SÓN AQUESTS NÚMEROS? PER QUÈ S’ANOMENEN AIXÍ? HE PREPARAT UN VÍDEO PER A EXPLICAR-VOS-HO

https://drive.google.com/file/d/1ZEvnOXzrrdlLD0dplbmNvkuKHqB4mvs0/view?usp=sharing

 

  • PROVEU DE FER PAQUETS DE NÚMEROS PARELLS I IMPARELLS AMB AGULLES D’ESTENDRE
  • ESCRIVIU ELS NÚMEROS PARELLS QUE HI HA DEL 1 AL 100
  • ESCRIVIU ELS NÚMEROS IMPARELLS QUE HI HA DEL 1 AL 100
  • REPRESENTA SOBRE LA RECTA NUMÈRICA ELS NÚMEROS PARELLS DE L’1 AL 10

  • REPRESENTA SOBRE LA RECTA NUMÈRICA ELS NÚMEROS IMPARELLS DE L’1 AL 10

  • AMB QUINA XIFRA ACABEN ELS NÚMEROS PARELLS?
  • AMB QUINA XIFRA ACABEN ELS NÚMEROS IMPARELLS?
  • CERQUEU 10 NÚMEROS QUE TROBEU AL VOSTRE VOLTANT (CALENDARI, NÚMERO DE TELÈFON, DAU. TIQUET DE COMPRA, MATRÍCULA DEL COTXE…). CLASSIFIQUEU-LOS SEGONS SIGUIN PARELLS O IMPARELLS I JUSTIFIQUEU LA VOSTRA RESPOSTA.
  • SI SORTIU AL CARRER, FIXEU-VOS EN ELS NÚMEROS QUE HI HA EN LES FAÇANES DELS EDIFICIS. EL NÚMERO DE CASA TEVA, ÉS UN NOMBRE PARELL O IMPARELL? QUINS NÚMEROS TENEN LES CASES DE LA DRETA I DE L’ESQUERRA DE CASA TEVA? QUINS NÚMEROSS HI HA A UNA BANDA I A L’ALTRE DEL CARRER?

 

  1. COMPRENSIÓ ORAL: AL GOVERN D’ISLÀNDIA SE LI HA ACUDIT UNA IDEA PER A QUÈ LA GENT PUGUI FER ABRAÇADES EN TEMPS DE CONFINAMENT. LA VOLEU CONÈIXER? MIREU ATENTAMENT EL VÍDEO I RESPONEU LES PREGUNTES.

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/abracen-arbres-a-islandia/video/6040653/

 

– QUINA ÉS LA PROPOSTA QUE HAN FET A ISLÀNDIA PER PODER FER ABRAÇADES DURANT EL CONFINAMENT?

– CREUS QUE ÉS BONA IDEA EL QUE PROPOSA EL GOVERN D’ISLÀNDIA? PER QUÈ?

– COM ET SENTS TU, QUAN ET FAN UNA ABRAÇADA ELS PARES, ELS AVIS, ELS GERMANS O ELS AMICS?

–  QUAN ABRACES LA TEVA MASCOTA O UN PELUIX QUE T’AGRADA MOLT, COM ET SENTS?

 

  1. FILOSOFIA I ELS SENTITS. RECORDEU QUE A L’ESCOLA ESTÀVEM APRENENT MOLTES COSES AMB EL PÈBILI. QUIN FOLLET MÉS ENTREMALAT, OI? VAU COMENÇAR A TREBALLAR ELS SENTITS: L’OÏDA, LA VISTA, L’OLFACTE, EL GUST I EL TACTE.

AQUESTA SETMANA DESENVOLUPAREM UNA ACTIVITAT RELACIONADA AMB EL SENTIT DE L’OÏDA I LA FILOSOFIA. A CONTINUACIÓ TROBAREU UN FRAGMENT DEL LLIBRE DEL PÈBILI:

FRAGMENT DEL CAPÍTOL  I

HEU DE SABER QUE EN TOT VELL CASAL HI HA UN FOLLET. ELL ÉS QUI TACA I ESCROSTONA LES PARETS, ÉS QUI FA CRUIXIR LES BIGUES I FA GRUINYOLAR LES FRONTISES. ÉS QUI A LA CUINA TOMBA LA FARINA AL POT DE SUCRE I ESTOVA LES GALETES. ÉS TAMBÉ QUI ES MENJA LA MEL I LA XOCOLATA, QUI CREMA LES TORRADES I QUI FA RÀNCIA LA MELMELADA.

UNA HABILITAT DE PENSAMENT MOLT IMPORTANT PER A DESENVOLUPAR ÉS L’ESCOLTA ACTIVA, LA QUAL ESTÀ MOLT RELACIONADA AMB EL SENTIT DE L’OÏDA.  US PROPOSO LA SEGÜENT ACTIVITAT PER A TREBALLAR-LA:

  • SEIEU EN UN RACÓ DE LA CASA TRANQUIL A PROP D’UNA FINESTRA O AL BALCÓ/TERRASSA…
  • TANQUEU ELS ULLS I DURANT 3 MINUTS DESCOBRIU ELS SOROLLS QUE US ENVOLTEN: SOROLLS DE DINS DE CASA, DE CASA DELS VEÏNS, DE L’ESCALA, DE FORA EL CARRER…
  • GUARDEU LA LLISTA DE SOROLLS AL VOSTRE CAP.
  • PASSATS ELS 3 MINUTS ESCRIVIU TOTS ELS SOROLLS QUE HEU SENTIT EN UN FULL.
  • CLASSIFIQUEU ELS SONS SEGONS SIGUIN SONS DE LA NATURA O SONS PROVOCATS PELS HUMANS
  • TORNEU A FER EL JOC L’ENDEMÀ A LA MATEIXA HORA, FEU DE DETECTIUS I COMPROVEU SI HI HA SOROLLS QUE ES REPETEIXEN O SI AQUESTS HAN CANVIAT.

 

RECORDEU COM ES FA UNA LLISTA?

– PENSEU QUE CADA ELEMENT S’ESCRIU PER SEPARAT.

-ELS PODEU ESCRIURE UN A CONTINUACIÓ DE L’ALTRE SEPARATS PER UNA COMA I ABANS D’ANOTAR L’ÚLTIM POSAR I.

-ELS PODEU ESCRIURE UN A SOTA DE L’ALTRE. CADA VEGADA QUE ANOTEU UN, HEU DE POSAR GUIONET.

 

EL REPTE DE LA SETMANA:

ÀMBIT D’ EDUCACIÓ ARTÍSTICA: EN PERE I EL LLOP

 LA PROPOSTA:

Us envio un vídeo d’animació del conte “En Pere i el llop”, de Sergei Prokofiev: https://www.youtube.com/watch?v=-BFQdVCord0

Aquest és un conte musicat, una faula on cada personatge és representat per un instrument de l’orquestra:

  • Flauta travessera
  • Oboè
  • Clarinet
  • Fagot
  • Timbales
  • Violins
  • Trompes

L’animació ens ajuda a entendre el fil de la història.

EL REPTE:

Feu un dibuix d’una escena del conte on hi surtin tots els personatges i escriviu, si voleu en el mateix dibuix o si ho preferiu a part en una llista, el nom de l’animal que representa cadascun dels instruments.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>