- HOLA ESPORTISTES!! PER AQUESTA SETMANA US PROPOSEM EL JOC: GIRA QUE GIRA!
QUÈ NECESSITEM?: EL NOSTRE COS, UN LLIT O SOFÀ, UN DAU, ROBA I CADIRES.
COM S’HI JUGA? AGAFEU EL DAU I LLENCEU-LO. (SI NO EN TENIU PODEU FER-HO AMB SIS PAPERETS PETITS NUMERATS 1,2,3,4,5 I 6. BARREGEU I N’AGAFEU UN A SORTS). BUSQUEU EL RESULTAT A LA GRAELLA DE SOTA I FEU EL GIR QUE US INDICA.
US POSEM UN EXEMPLE: SI LLENÇO EL DAU I EM SURT EL 6, MIRO A LA GRAELLA QUINA CASELLA ÉS EL NÚMERO 6. M’HAURIA TOCAT FER LA CROQUETA!!!
>>>>>SI VOLEU ENS PODEU FER ARRIBAR UN VÍDEO FENT EL ALGUN DELS GIRS!
4-3
FAREM UNA RODA ACROBÀTICA! |
5-3
FAREM UNA TOMBARELLA! |
6-1
SALTAREM I DONAREM UN GIR A L’AIRE! |
RECOMANACIÓ: | RECOMANACIÓ:
https://www.youtube.com/watch?v=WmPaDnjUJJM
|
RECOMANACIÓ:
FEU-LO AMB ELS PEUS A TERRA |
1+2
GIRAREM CAP A LA DRETA! |
2+4
GIRAREM FENT LA CROQUETA! |
3+1
AMB DIFERENTS ROBES LLIGADES I DUES CADIRES (I L’AJUDA D’ALGÚ) FAREM UNA BARRA DE BALLET I FAREM UNA VOLTA CAP ENDAVANT. (ANEU EN COMPTE!!) |
- LA SARA US PROPOSA REPASSAR I AMPLIAR EL VOCABULARI SOBRE CLOTHES. EN PRIMER LLOC, FER UN READING AND WRITING I DESPRÉS, READ AND COLOUR.
https://drive.google.com/file/d/1BhX0RVIeLuOIn4H-DKkShlml71PFLOhV/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1o_aNtR0QHkAGJJt22PY5Oc8BwdJk29U3/view?usp=sharing
- JUGUEM AMB ELS NÚMEROS: BUSQUEM EQUIVALÈNCIES
US PROPOSO PENSAR DIFERENTS MANERES DE TROBAR EQUIVALÀNCIES. UNA EQUIVALÈNCIA VOL DIR QUE TENIM DUES SITUACIONS QUE SÓN IGUALS, TENEN EL MATEIX VALOR. PER A REPRESENTAR-LES UTILITZEM EL SIGNE =
- COMBINANT ELS NÚMEROS 1,2,3,4,5,6,7,8,9 TROBEU SOLUCIONS A LA SEGÜENT EQUIVALÈNCIA. NO PODEU REPETIR EL MATEIX NÚMERO EN MÉS D’UNA CASELLA. PER EXEMPLE: 7-2=4+1
- COMBINANT ELS NÚMEROS 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 TROBEU LA MATEIXA SOLUCIÓ PER A LES DUES EQUIVALÈNCIES. NO PODEU REPETIR EL MATEIX NÚMERO EN MÉS D’UNA CASELLA.
PER EXEMPLE: 7-4=1+2/ 9-0=6+3
- NÚMEROS PARELLS I NÚMEROS IMPARELLS
DE BEN SEGUR QUE A L’ESCOLA MOLTES VEGADES US HEU POSAT PER PARELLES PER TREBALLAR O FER UNA FILA. DONCS SABEU QUE ELS NÚMEROS TAMBÉ ELS PODEM AGRUPAR PER PARELLES. ALGUNA VEGADA HEU SENTIT A PARLAR DELS NÚMEROS PARELLS I IMPARELLS? PERÒ QUINS SÓN AQUESTS NÚMEROS? PER QUÈ S’ANOMENEN AIXÍ? HE PREPARAT UN VÍDEO PER A EXPLICAR-VOS-HO
https://drive.google.com/file/d/1ZEvnOXzrrdlLD0dplbmNvkuKHqB4mvs0/view?usp=sharing
- PROVEU DE FER PAQUETS DE NÚMEROS PARELLS I IMPARELLS AMB AGULLES D’ESTENDRE
- ESCRIVIU ELS NÚMEROS PARELLS QUE HI HA DEL 1 AL 100
- ESCRIVIU ELS NÚMEROS IMPARELLS QUE HI HA DEL 1 AL 100
- REPRESENTA SOBRE LA RECTA NUMÈRICA ELS NÚMEROS PARELLS DE L’1 AL 10
- REPRESENTA SOBRE LA RECTA NUMÈRICA ELS NÚMEROS IMPARELLS DE L’1 AL 10
- AMB QUINA XIFRA ACABEN ELS NÚMEROS PARELLS?
- AMB QUINA XIFRA ACABEN ELS NÚMEROS IMPARELLS?
- CERQUEU 10 NÚMEROS QUE TROBEU AL VOSTRE VOLTANT (CALENDARI, NÚMERO DE TELÈFON, DAU. TIQUET DE COMPRA, MATRÍCULA DEL COTXE…). CLASSIFIQUEU-LOS SEGONS SIGUIN PARELLS O IMPARELLS I JUSTIFIQUEU LA VOSTRA RESPOSTA.
- SI SORTIU AL CARRER, FIXEU-VOS EN ELS NÚMEROS QUE HI HA EN LES FAÇANES DELS EDIFICIS. EL NÚMERO DE CASA TEVA, ÉS UN NOMBRE PARELL O IMPARELL? QUINS NÚMEROS TENEN LES CASES DE LA DRETA I DE L’ESQUERRA DE CASA TEVA? QUINS NÚMEROSS HI HA A UNA BANDA I A L’ALTRE DEL CARRER?
- COMPRENSIÓ ORAL: AL GOVERN D’ISLÀNDIA SE LI HA ACUDIT UNA IDEA PER A QUÈ LA GENT PUGUI FER ABRAÇADES EN TEMPS DE CONFINAMENT. LA VOLEU CONÈIXER? MIREU ATENTAMENT EL VÍDEO I RESPONEU LES PREGUNTES.
https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/abracen-arbres-a-islandia/video/6040653/
– QUINA ÉS LA PROPOSTA QUE HAN FET A ISLÀNDIA PER PODER FER ABRAÇADES DURANT EL CONFINAMENT?
– CREUS QUE ÉS BONA IDEA EL QUE PROPOSA EL GOVERN D’ISLÀNDIA? PER QUÈ?
– COM ET SENTS TU, QUAN ET FAN UNA ABRAÇADA ELS PARES, ELS AVIS, ELS GERMANS O ELS AMICS?
– QUAN ABRACES LA TEVA MASCOTA O UN PELUIX QUE T’AGRADA MOLT, COM ET SENTS?
- FILOSOFIA I ELS SENTITS. RECORDEU QUE A L’ESCOLA ESTÀVEM APRENENT MOLTES COSES AMB EL PÈBILI. QUIN FOLLET MÉS ENTREMALAT, OI? VAU COMENÇAR A TREBALLAR ELS SENTITS: L’OÏDA, LA VISTA, L’OLFACTE, EL GUST I EL TACTE.
AQUESTA SETMANA DESENVOLUPAREM UNA ACTIVITAT RELACIONADA AMB EL SENTIT DE L’OÏDA I LA FILOSOFIA. A CONTINUACIÓ TROBAREU UN FRAGMENT DEL LLIBRE DEL PÈBILI:
FRAGMENT DEL CAPÍTOL I
HEU DE SABER QUE EN TOT VELL CASAL HI HA UN FOLLET. ELL ÉS QUI TACA I ESCROSTONA LES PARETS, ÉS QUI FA CRUIXIR LES BIGUES I FA GRUINYOLAR LES FRONTISES. ÉS QUI A LA CUINA TOMBA LA FARINA AL POT DE SUCRE I ESTOVA LES GALETES. ÉS TAMBÉ QUI ES MENJA LA MEL I LA XOCOLATA, QUI CREMA LES TORRADES I QUI FA RÀNCIA LA MELMELADA.
UNA HABILITAT DE PENSAMENT MOLT IMPORTANT PER A DESENVOLUPAR ÉS L’ESCOLTA ACTIVA, LA QUAL ESTÀ MOLT RELACIONADA AMB EL SENTIT DE L’OÏDA. US PROPOSO LA SEGÜENT ACTIVITAT PER A TREBALLAR-LA:
- SEIEU EN UN RACÓ DE LA CASA TRANQUIL A PROP D’UNA FINESTRA O AL BALCÓ/TERRASSA…
- TANQUEU ELS ULLS I DURANT 3 MINUTS DESCOBRIU ELS SOROLLS QUE US ENVOLTEN: SOROLLS DE DINS DE CASA, DE CASA DELS VEÏNS, DE L’ESCALA, DE FORA EL CARRER…
- GUARDEU LA LLISTA DE SOROLLS AL VOSTRE CAP.
- PASSATS ELS 3 MINUTS ESCRIVIU TOTS ELS SOROLLS QUE HEU SENTIT EN UN FULL.
- CLASSIFIQUEU ELS SONS SEGONS SIGUIN SONS DE LA NATURA O SONS PROVOCATS PELS HUMANS
- TORNEU A FER EL JOC L’ENDEMÀ A LA MATEIXA HORA, FEU DE DETECTIUS I COMPROVEU SI HI HA SOROLLS QUE ES REPETEIXEN O SI AQUESTS HAN CANVIAT.
RECORDEU COM ES FA UNA LLISTA?
– PENSEU QUE CADA ELEMENT S’ESCRIU PER SEPARAT.
-ELS PODEU ESCRIURE UN A CONTINUACIÓ DE L’ALTRE SEPARATS PER UNA COMA I ABANS D’ANOTAR L’ÚLTIM POSAR I.
-ELS PODEU ESCRIURE UN A SOTA DE L’ALTRE. CADA VEGADA QUE ANOTEU UN, HEU DE POSAR GUIONET.
EL REPTE DE LA SETMANA:
ÀMBIT D’ EDUCACIÓ ARTÍSTICA: EN PERE I EL LLOP
LA PROPOSTA:
Us envio un vídeo d’animació del conte “En Pere i el llop”, de Sergei Prokofiev: https://www.youtube.com/watch?v=-BFQdVCord0
Aquest és un conte musicat, una faula on cada personatge és representat per un instrument de l’orquestra:
- Flauta travessera
- Oboè
- Clarinet
- Fagot
- Timbales
- Violins
- Trompes
L’animació ens ajuda a entendre el fil de la història.
EL REPTE:
Feu un dibuix d’una escena del conte on hi surtin tots els personatges i escriviu, si voleu en el mateix dibuix o si ho preferiu a part en una llista, el nom de l’animal que representa cadascun dels instruments.