U.D.I EL RECICLATGE

Ara fa uns dies que hem començat una nova UDI: El reciclatge. Com a Escola Verda que som, volem sensibilitzar a l’alumnat  i totes les famílies de la importància de la generació de residus i recollida selectiva dels mateixos. Per tal d’aconseguir-ho, l’alumnat ha de conèixer i classificar els tipus de deixalles generades i se’ls ha plantejat un repte: confeccionar un fulletó informatiu de recollida selectiva de residus  domèstics per posar-lo a la nevera de casa. 

QUAN ACAB L’UDI L’ALLUMNAT HA DE SER CAPAÇ DE:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC 

  • Copsar les idees principals dels elements no verbals.
  • Comprendre  les informacions  orals per part de la mestra, companys i/o audiovisuals.
  • Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.
  • Escriure correctament el títol, els noms o les instruccions.
  • Utilitzar un lèxic adequat en el moment d’elaboració del fulletó.

ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Representar amb un gràfic els residus generats en els esmorzars.
  • Representar un problema relacionat amb el tema i arribar a una solució.

ÀMBIT DE MEDI

  • Entendre la importància de tenir cura del medi ambient.
  • Reconèixer els diferents contenidors de recollida selectiva.
  • Separar adequadament les deixalles.
  • Identificar accions per reduir residus.

ÀMBIT ARTÍSTIC

  • Situar de manera adequada els diferents elements que formen el fulletó.
  • Dibuixar  els principals contenidors  i pintar-los del color adequat: vidre, paper, envasos, orgànica i rebuig.
  • Dibuixar o escriure un exemple de deixalla per a cadascun dels contenidors.

ÀMBIT VALORS

  • Expressar la opinió personal  i argumentar-la.
  • Participar en les situacions de conversa i escoltar als companys.
  • Assumir responsabilitats en la recollida selectiva i en la disminució de residus. 

COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE

  • Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com de grup.
  • Seguir el seu pla de treball.
  • Utilitzar  suports i materials  de consulta disponible  amb l’ajuda de la mestra.
  • Utilitzar la rúbrica per revisar el fulletó amb l’ajuda de la mestra i ser conscient del que ha fet i del que no.
  • Fer una reflexió final personal del seu pla de treball.

COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

  • Dur a terme amb constància les tasques planificades.
  • Fer aportacions al grup.

COMPETÈNCIA DIGITAL

  • Utilitzar autònomament Programes d’activitats sobre el reciclatge.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>