Ara fa uns dies que hem començat una nova UDI: El reciclatge. Com a Escola Verda que som, volem sensibilitzar a l’alumnat i totes les famílies de la importància de la generació de residus i recollida selectiva dels mateixos. Per tal d’aconseguir-ho, l’alumnat ha de conèixer i classificar els tipus de deixalles generades i se’ls ha plantejat un repte: confeccionar un fulletó informatiu de recollida selectiva de residus domèstics per posar-lo a la nevera de casa.
QUAN ACAB L’UDI L’ALLUMNAT HA DE SER CAPAÇ DE:
ÀMBIT LINGÜÍSTIC
- Copsar les idees principals dels elements no verbals.
- Comprendre les informacions orals per part de la mestra, companys i/o audiovisuals.
- Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.
- Escriure correctament el títol, els noms o les instruccions.
- Utilitzar un lèxic adequat en el moment d’elaboració del fulletó.
ÀMBIT MATEMÀTIC
- Representar amb un gràfic els residus generats en els esmorzars.
- Representar un problema relacionat amb el tema i arribar a una solució.
ÀMBIT DE MEDI
- Entendre la importància de tenir cura del medi ambient.
- Reconèixer els diferents contenidors de recollida selectiva.
- Separar adequadament les deixalles.
- Identificar accions per reduir residus.
ÀMBIT ARTÍSTIC
- Situar de manera adequada els diferents elements que formen el fulletó.
- Dibuixar els principals contenidors i pintar-los del color adequat: vidre, paper, envasos, orgànica i rebuig.
- Dibuixar o escriure un exemple de deixalla per a cadascun dels contenidors.
ÀMBIT VALORS
- Expressar la opinió personal i argumentar-la.
- Participar en les situacions de conversa i escoltar als companys.
- Assumir responsabilitats en la recollida selectiva i en la disminució de residus.
COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE
- Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com de grup.
- Seguir el seu pla de treball.
- Utilitzar suports i materials de consulta disponible amb l’ajuda de la mestra.
- Utilitzar la rúbrica per revisar el fulletó amb l’ajuda de la mestra i ser conscient del que ha fet i del que no.
- Fer una reflexió final personal del seu pla de treball.
COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL
- Dur a terme amb constància les tasques planificades.
- Fer aportacions al grup.
COMPETÈNCIA DIGITAL
- Utilitzar autònomament Programes d’activitats sobre el reciclatge.