TREBALL D’INVESTIGACIÓ: QUÈ NECESSITEN LES PLANTES PER CRÉIXER?

Després de visualitzar la pel·lícula de Wall-E i treballar l’hort, els alumnes de 3r ens hem preguntat “Com ho fan les plantes per créixer?”.

Moltes vegades hem sentit que les plantes necessiten aigua, terra, sol, aire i, fins i tot, cafè! Però tenim molts dubtes de com agafen i fan servir aquestes substàncies i elements.

Així doncs, per saber-ne una mica més, ens hem proposat fer créixer unes llavors de soja. En petits grups d’investigació, hem decidit les condicions més òptimes que pensem que necessitarà la llavor per créixer millor: uns han agafat terra de l’hort de l’escola, uns altres sorra del sorralet, un grup ha afegit adob, etc. Quina planta creixerà més ràpid?

Ara només cal deixar passar els dies i anar observant què suceeix per a poder acabar extraient les nostres pròpies conclusions de la investigació.

Tot seguit, us deixem algunes fotos del procés que hem anat desenvolupant:repartiment dels diferents rols de cada grup d’investigació, elaboració d’un esquema d’idees prèvies i acord sobre les condicions amb les quals es plantarà les llavors.