Salvem “lo” Delta!

Som la classe de 5è de l’Escola Les Roques Blaves, el 18 d’octubre vam anar de colònies al Delta de l’Ebre a un Camp d’Aprenentatge d’un poble que es deia La Ràpita.

Els dies que vam estar allà vam aprendre molt i una de les coses que ens va sorprendre més és que el Delta estava en perill perquè s’està enfonsant per l’aigua del mar! Això està passant per diverses raons.

D’una banda pel canvi climàtic que fa que els pols es vagin desfent i el nivell del mar vagi pujant, fet que fa inundar la zona del Delta. D’altra banda, perquè cada vegada arriben menys sediments degut a la construcció massiva d’embassaments al llarg del riu que els fa retenir a les presses i per tant fa que aquests no arribin a la desembocadura formant un delta.

Si el Delta de l’Ebre s’acaba inundant, desapareixeran els pobles que hi ha, no es podrà cultivar arròs ni musclos, perquè no s’hi produirà tant plàcton com ara, moltes aus deixaran de venir a aquesta zona, etc.

Si cal construir tants embassaments per aprofitar l’aigua, s’hauria de crear un sistema perquè els sediments poguessin continuar fins a la desembocadura. Entre tots també hauríem de tenir més cura de l’entorn per combatre contra el canvi climàtic. Hem de protegir la vida del Delta!

Article elaborat pels alumnes de 5è

Si cliqueu la següent imatge, podreu visualitzar un vídeo de les colònies: