Et preguntes com és que els focs artificials tenen color?

Entre l’alumnat de 5è A també ens ho hem preguntat i en un primer instant vam pensar que el colorant podia ser el causant.

Per poder experimentar-ho hem tingut la sort de comptar amb Luciferases, un grup de científiques que ens han portat a l’escola experiments per poder donar resposta a la nostra pregunta.

El dijous 11 de març de 2021 la científica i mestra Patrícia Canut ens ha portat la ciència a l’aula.

En primer lloc, sabeu què són les Luciferases? Són enzims que catalitza l’oxidació de la luciferina i provoca la producció de llum en organismes vius.

Ens ho ha demostrat amb un petit experiment on hem pogut veure una simulació dins d’una ampolla de vidre.

A continuació, hem simulat l’efecte dels focs artificials amb un experiment on hem fet servir sucre, bicarbonat i alcohol per fer uns ous que hem cremat i han produït una “serp”.

Finalment, tal i com havíem descobert, el foc de colors sorgeix de cremar diferents elements. Amb coure, àcid bòric, acetona i sal hem aconseguit fer els diferents recipients per fer els diferents colors.

Ha sigut una experiència molt enriquidora i agraïm molt a Luciferases i a la Patrícia per tot el que ens ha ensenyat.