ART: QUADRE “MURNAU, VISTA AMB TREN I CASTELL”

Amb els infants de P5 hem treballat les habilitats de fer hipòtesi, imaginar i traduir d’un llenguatge plàstic al llenguatge oral mitjançat el recurs del quadre de  Vassily Kandinsky: “Murnau, vista amb tren i castell”

Hem començat la sessió partint de la silueta negra del tren plasmada sobre la pissarra blanca de la classe. Els alumnes van expressant les seves hipòtesi: què és?, cap a on va? qui l’ha dibuixat? Després demanem que imaginin el fons del quadre i cadascú va dibuixant amb retoladors un element sobre la pissarra. En acabar cada nen/a expressa què ha dibuixat i al final fem una foto final del dibuix general que ha resultat.

Acabem la sessió fent una pràctica d’avaluació figuroanalògica, aquesta vegada és una avaluació oberta i utilitzem el recurs de les ampolles: ampolla plena, ampolla mig plena, ampolla una miqueta plena, ampolla buida.

Prèviament preguntem als alumnes; Heu imaginat moltes coses, poques o cap?