PROPOSTES D’ACTIVITATS: SETMANA DEL 16 AL 22 DE MARÇ

Benvolgudes famílies,
És important que durant aquests dies es compagini el temps de lleure i joc autònom, amb temps i activitats compartides amb els adults. Durant el temps de lleure i joc autònom, podem posar a l’abast dels nens i nenes recursos i materials diversos amb els quals puguin elaborar els seus jocs: materials per fer construccions o manualitats, objectes o robes per disfressar-se, titelles, contes, cuinetes, llibretes, etc… A través de la web de l’escola, en el bloc de P4, i via Tokapp us anirem oferint diferents propostes i reptes enriquidors que afavoreixin l’aprenentatge dels vostres fills i filles i us animem a compartir-los amb ells. Totes les activitats proposades són importants per tal que els infants segueixin connectats a les tasques escolars i així poder seguir avançant quan tornem a l’escola. Us recordem que al bloc també teniu l’opció de deixar-nos missatges, si ho creieu necessari.
Us proposem les següents recomanacions:

RECOMANACIONS:

Àrea de Descoberta d’un mateix

• Joc lliure: Que ells o elles decideixin lliurement què volen fer durant una estona sense la supervisió de cap adult.
• Jocs de moviment: exemples…
-Una casa de cartró. O un cotxe, o un avió. Tot és possible si tenim una caixa de cartró prou gran perquè hi càpiguen a dins. Per fer la casa, cal posar la caixa amb l’obertura cap avall i retallar els forats per a la porta i les finestres. Els nens poden decorar-la, pintant les teules, la xemeneia, els testos, una bústia. Després es poden ficar dins i amagar-se, vosaltres podeu jugar amb ells…
-Trepitjar papers. Escampeu un grapat de folis per una habitació i feu que la travessin saltant de paper en paper. Exercitaran el seu sentit de l’equilibri. Cada vegada podem separar més i més els papers.
-Fer ioga, meditació i relaxació…: La pràctica del ioga té molts beneficis per als infants: millora la concentració, l’aprenentatge, l’atenció, l’autoconeixement, el control de la respiració, la relaxació, l’equilibri, etc. Durant aquests dies hi pot haver estones on els nens i nenes puguin practicar ioga o meditació. Només cal una estora i alguna guia útil.

• Dibuixar la pròpia família recordant les parts del cos que hem estudiat (insistint en què s’esforcin en fer una bona representació de la figura humana).

Àrea de Descoberta de l’entorn

• UDI “Comença l’espectacle” . Podeu trobar jocs i activitats per treballar els diferents continguts de la UDI en el link següent https://clic.xtec.cat/projects/artalcirc/jclic.js/index.html
• Dibuixar a un full o una llibreta els personatges del circ.
• Podeu fer pilotes de malabars a casa amb arròs i globus i practicar en família

• Altres manualitats de circ (barret de mag, micròfon de presentador, corbata o llacet de pallasso)
https://www.google.es/search?newwindow=1&sxsrf=ALeKk00uvSzxZTRXVYBkhQoJdh9lDha4gw:1584454523942&q=com+fer+manualitats+de+barrets+de+circ&tbm=isch&source=univ&hl=ca&sa=X&ved=2ahUKEwiovr-I2aHoAhWRzoUKHU-QBFoQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=661
• Experiments científics: Els infants poden practicar invents científics a casa sota la vigilància dels adults. A partir d’experiències més o menys senzilles, poden descobrir i practicar principis bàsics de la química, la física, la biologia, la geologia, les matemàtiques:

Top 5 de portales para hacer experimentos con niños


https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/

Àrea de Comunicació i Llenguatges
• Escriure vocabulari del Circ: en paper, posant farina sobre una safata de plàstic i escrivint després, o cafè molt, o sorra(si teniu la possibilitat de tenir-ne)…
• Preparar un DIARI amb dibuixos relatant o descrivint les activitats que els nens i nenes facin aquests dies de tancament a casa. Aprofitar perquè també escriguin de forma lliure allò que han representat en el paper mitjançant els seus dibuixos, respectar les seves expressions i/o acompanyar-los en el procés, valorant les seves produccions.
• Mirar contes junts (en format de llibre, o en format digital) i demanar-los després que ells els expliquin als seus familiars. Els podeu gravar en vídeo i després visionar-lo junts.
https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/tots-els-contes/
• Treballar la quantitat dels números (del 0 al 6) amb objectes que tingueu per casa pinces, gots, cadires, taules, llenties, cigrons, patates…
• Escriure els números del 0 al 6 (en paper, amb farina, plastilina..)per practicar la seva grafia.
• Fer jocs de taula (dels que tingueu per casa). Podeu fabricar-ne un per exemple basat en els personatges de circ, també els podeu fer amb publicitat de revistes o fulletons de productes d’alimentació o d’altres temes…)
• Veure dibuixos en català ( a la TV, al mòbil o a la tableta…per escoltar la llengua a nivell oral).
• Jocs de paraules i vocabulari, per exemple:
– el joc de “veig veig”
– el d ”Un vaixell carregat de…”(dir paraules que comencin per la lletra A; o dir coses de la mateixa família, per exemple “Un vaixell carregat de fruites”: i anem dient : “poma, mandarina, pera…i cadascú de la família anomena una fruita per ordre…)
• Repassar el calendari, dia de la setmana, mirar el número, el mes, el temps…
• Cuinar junts, podeu escriure i/o dibuixar el menú, fer la llista de la compra…
• Càlcul mental: petits problemes de càlcul mental partint de la quotidianitat del dia a dia. Per exemple: a l’hora de parar la taula, si avui serem 4 a dinar i ja hem posat 3 plats a la taula, quants plats falten per posar?

Totes les activitats estan pensades perquè cada infant les pugui realitzar respectant la seva evolució en els aprenentatges.
Marta Chicón
Tutora de P4- Educació Infantil

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>