UDI: Històries de la història (2n trimestre)

Aquest segon trimestre continuem aprenent a ser historiadores i historiadors. Aquí us expliquem quins seran els Criteris d’Avaluació que seguirem durant aquesta part de la UDI, al llarg d’ aquest segon trimestre:

C.A. COM PASSA EL TEMPS (SEGONA PART DEL DOSSIER)

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT LINGÜÍSTIC
• Respondre i formular preguntes referides als textos que s’han llegit.
• Escriure textos de gèneres diversos i en diferents formats ben construïts, amb riquesa de llenguatge, partint del procés de pensar, escriure i revisar.
• Saber escriure textos de totes les tipologies amb un lèxic i estructura que s’avingui al tipus de text, a les intencions i al registre.
• Tenir capacitat per revisar i millorar els textos d’un mateix o dels altres i millorar-ne la coherència i la cohesió, el lèxic i la puntuació.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL:
• Utilitzar diferents tipus de fonts documentals (textuals, patrimonials, orals) i arqueològiques per obtenir informació sobre els trets significatius de la societat d’èpoques passades, situant els fets en línies de temps.
• Identificar, descriure i analitzar processos de canvi i transformació socials, culturals, econòmics i tecnològics en l’entorn.


COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DIGITAL:

• Documents de text: aplicar diferents formats a documents de text
• Detectar una necessitat d’informació que pot resoldre consultant entorns digitals
• Identificar i seleccionar la informació rellevant i fiable de les cerques realitzades.

ÀMBIT D’EDUCACIÓ EN VALORS
• Mostrar un nivell de gestió emocional en la relació amb els altres en les activitats quotidianes.
• Argumentar i defensar les pròpies opinions.
• Expressar-se i actuar d’acord amb un pensament ordenat, clar i objectiu.

C.A. INDUSTRIALITZACIÓ

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT LINGÜÍSTIC
• Analitzar documents orals, escrits, gràfics i audiovisuals que recullen informació sobre el procés d’industrialització a Esparreguera i Catalunya.
• Elaborar resums-esquemes de la informació treballada a través de textos orals i/o escrits.
• Comprendre la idea global i diferenciar les idees principals de les secundàries.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL:
• Identificar els trets més característics del procés d’industrialització a Esparreguera i Catalunya: organització social, condicions laborals, habitatge i alimentació.
• Reconèixer la importància de l’activitat econòmica durant el procés d’industrialització: sector productiu, organització del treball, avenços tècnics.
• Valorar la colònia Sedó com a part del patrimoni històric d’Esparreguera.
• Apreciar el paper de la Colònia Sedó en la revolució industrial a Catalunya.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DE MATEMÀTIQUES:
• Dissenyar graelles de doble entra per a la recollida, buidatge i síntesi d’informació.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DIGITAL:
• Cercar informació sobre el procés d’industrialització a Esparreguera mitjançant diverses i variades fonts d’informació a la xarxa.
• Guardar i recuperar informació en un dispositiu extern (pen) i en xarxa (Drive).

Tutores de cinquè

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>