Fa uns dies els nens i les nenes de 1r hem començat la nostra primera UDI: Salvador Dalí. Després de compartir idees, coneixements… i de visualitzar una mostra de la seva obra, hem acordat un nom ben original per a la nostra classe: som la “Classe de les Esferes“.
I per fi, després de molts dies, hem aconseguit fer-nos la foto de grup tan desitjada! Aquí la teniu:
L’Escola té establert l’estudi d’un artista diferent a cada nivell que dona nom a la classe. Aquest curs és en Dalí qui s’endinsa a l’aula per a deixar-hi petjada. Se’ls ha presentat a l’alumnat un objectiu a aconseguir: el muntatge d’una exposició surrealista a l’escola.
Com a punt de partida i per poder aconseguir-ne l’objectiu, sorgeixen necessitats que impliquen fer recerca i activar estratègies de treball, reflexió, observació, recerca i presa d’acords. També necessitats de coneixement del codi oral i escrit per poder comprendre, expressar i transmetre.
Quan acabi l’UDI l’alumnat ha de ser capaç de:
ÀMBIT LINGÜÍSTIC
- Comprendre textos orals: explicacions, lectures, audio-visuals…
- Pronunciar correctament i utilitzar un to de veu i gest adequats al parlar.
- Entendre els textos escrits i audiovisuals quan busqui informació.
- Argumentar les idees.
- Llegir silenciosament i/o en veu alta.
- Planificar, escriure i revisar el que escriu.
- Fer una bona presentació dels textos escrits.
- Separar correctament les paraules.
- Utilitzar les normes ortogràfiques més senzilles i d’ús més freqüent.
- Escriure paraules d’ús habitual i les relacionades amb Dalí.
- Escriure de manera ordenada les paraules d’una frase.
- Produir textos escrits senzills: títols d’obres d’art, tant en llengua catalana com castellana, breu descripció d’un quadre…
ÀMBIT MATEMÀTIC
- Distribuir objectes en un espai i definir la seva situació.
- Estimar i mesurar la distància aproximada entre dues poblacions en un mapa, partint d’una unitat arbitrària.
- Mesurar superfícies partint d’una unitat arbitrària.
- Utilitzar la numeració per ordenar elements i descomposar-los.
- Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.
ÀMBIT DE MEDI
- Conèixer els entorns més rellevants on va passar la seva vida l’autor i poder establir una relació amb les seves pintures.
- Conèixer el museu Dalí, així com la ciutat on es troba.
ÀMBIT ARTÍSTIC
- Mostrar interès i curiositat per descobrir, gaudir i participar quan se li ofereixen reproduccions d’obres de Dalí.
- Apreciar les habilitats i la imaginació dels creadors.
- Reconèixer algunes obres i el seu títol.
- Expressar parlant, escrivint o dibuixant les idees i emocions que sent al veure una obra.
- Produir obres plàstiques amb diverses tècniques i procediments a partir de la percepció sensorial, les experiències, la realitat, les idees i les emocions.
- Mostrar creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística.
- Fer una composició individual i col·lectiva amb imatges i objectes a partir de materials.
- Ser ordenat i tenir cura dels materials: pintura, pinzells….
- Sentir-se satisfet per l’experiència artística.
ÀMBIT VALORS
- Expressar la opinió personal i argumentar-la.
- Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
- Valorar i respectar les produccions d’un mateix i dels altres.
- Ser responsable en la manipulació de les fotografies de les obres d’art i en la utilització de material que hi a l’aula sobre l’artista..
COMPETÈNCIA PERSONAL, SOCIAL I D’APRENDRE A APRENDRE
- Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com en grup.
- Seguir el propi pla de treball.
- Interessar-se per buscar informació i voler saber coses noves.
- Identificar els elements afavoridors i disruptors que dificulten l’aprenentatge.
- Identificar els propis coneixements i habilitats respecte a un objectiu a aconseguir.
- Identificar el que ha de saber o saber fer per adquirir l’objectiu proposat.
- Ser capaç d’autoavaluar-se.
- Organitzar-se el propi entorn d’aprenentatge: espai, material…
- Escoltar activament i amb respecte les idees, criteris, propostes i dubtes dels altres.
COMPETÈNCIA EMPRENEDORA
- Dur a terme amb constància les tasques planificades.
- Fer aportacions al grup.
- Assumir tasques amb bona predisposició.
- Ser capaç de superar les dificultats o errors.
Aquí teniu una petita mostra del treball realitzat fins ara a l’aula. A mesura que passin els dies us aniré compartint més imatges i materials.