U.D.I SALVADOR DALÍ

Fa uns dies els nens i les nenes de 1r hem començat la nostra primera UDI: Salvador Dalí. Després de compartir idees, coneixements… i de visualitzar una mostra de la seva obra, hem acordat un nom ben original per a la nostra classe: som la “Classe de les Esferes“.

I per fi, després de molts dies, hem aconseguit fer-nos la foto de grup tan desitjada! Aquí la teniu:

 

L’Escola té establert l’estudi d’un artista diferent a cada nivell que dona nom a la classe. Aquest curs és en Dalí qui s’endinsa a l’aula per a deixar-hi petjada. Se’ls ha presentat a l’alumnat un objectiu a aconseguir: el muntatge d’una exposició surrealista a l’escola.

Com a punt de partida i per poder aconseguir-ne l’objectiu, sorgeixen necessitats que impliquen fer recerca i activar estratègies de treball, reflexió, observació, recerca i presa d’acords. També necessitats de coneixement del codi oral i escrit per poder comprendre, expressar i transmetre.

Quan acabi l’UDI l’alumnat ha de ser capaç de:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

  • Comprendre textos orals: explicacions, lectures, audio-visuals…
  • Pronunciar correctament i utilitzar un to de veu i gest adequats al parlar.
  • Entendre els textos escrits i audiovisuals quan busqui informació.
  • Argumentar les idees.
  • Llegir silenciosament i/o en veu alta.
  • Planificar, escriure i revisar el que escriu.
  • Fer una bona presentació dels textos escrits.
  • Separar correctament les paraules.
  • Utilitzar les normes ortogràfiques més senzilles i d’ús més freqüent.
  • Escriure paraules d’ús habitual i les relacionades amb Dalí.
  • Escriure de manera ordenada les paraules d’una frase.
  • Produir textos escrits senzills: títols d’obres d’art, tant en llengua catalana com castellana, breu descripció d’un quadre…

ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Distribuir objectes en un espai i definir la seva situació.
  • Estimar i mesurar la distància aproximada entre dues poblacions en un mapa, partint d’una unitat arbitrària.
  • Mesurar superfícies partint d’una unitat arbitrària.
  • Utilitzar la numeració per ordenar elements i descomposar-los.
  • Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.

ÀMBIT DE MEDI

  • Conèixer els entorns més rellevants on va passar la seva vida l’autor i poder establir una relació amb les seves pintures.
  • Conèixer el museu Dalí, així com la ciutat on es troba.

ÀMBIT ARTÍSTIC

  • Mostrar interès i curiositat per descobrir, gaudir i participar quan se li ofereixen reproduccions d’obres de Dalí.
  • Apreciar les habilitats i la imaginació dels creadors.
  • Reconèixer algunes obres i el seu títol.
  • Expressar parlant, escrivint o dibuixant les idees i emocions que sent al veure una obra.
  • Produir obres plàstiques amb diverses tècniques i procediments a partir de la percepció sensorial, les experiències, la realitat, les idees i les emocions.
  • Mostrar creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística.
  • Fer una composició individual i col·lectiva amb imatges i objectes a partir de materials.
  • Ser ordenat i tenir cura dels materials: pintura, pinzells….
  • Sentir-se satisfet per l’experiència artística.

ÀMBIT VALORS

  • Expressar la opinió personal i argumentar-la.
  • Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
  • Valorar i respectar les produccions d’un mateix i dels altres.
  • Ser responsable en la manipulació de les fotografies de les obres d’art i en la utilització de material que hi a l’aula sobre l’artista..

COMPETÈNCIA PERSONAL, SOCIAL I D’APRENDRE A APRENDRE

  • Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com en grup.
  • Seguir el propi pla de treball.
  • Interessar-se per buscar informació i voler saber coses noves.
  • Identificar els elements afavoridors i disruptors que dificulten l’aprenentatge.
  • Identificar els propis coneixements i habilitats respecte a  un  objectiu a aconseguir.
  • Identificar el que ha de saber o saber fer per adquirir l’objectiu proposat.
  • Ser capaç d’autoavaluar-se.
  • Organitzar-se el propi entorn d’aprenentatge: espai, material…
  • Escoltar activament i amb respecte les idees, criteris, propostes i dubtes dels altres.

COMPETÈNCIA EMPRENEDORA

  • Dur a terme amb constància les tasques planificades.
  • Fer aportacions al grup.
  • Assumir tasques amb bona predisposició.
  • Ser capaç de superar les dificultats o errors.

Aquí teniu una petita mostra del treball realitzat fins ara a l’aula. A mesura que passin els dies us aniré compartint més imatges i materials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>