U.D.I. LES BOTIGUES

En aquesta unitat didàctica es volen recrear contextos d’aprenentatge coneguts pels alumnes, amb materials reals, per comprendre el procés de mesura, les unitats bàsiques que s’empren, així com l’ús d’instruments per fomentar el desenvolupament de les habilitats necessàries de manera autònoma.

Per començar es crearà un espai de diàleg en gran grup a partir de l’observació d’instruments de mesura: balança, cinta mètrica, mesurador de líquids… A la vegada s’aniran relacionant amb tipus de productes, botigues, oficis…Es recolliran les idees i es farà la compra dels productes triats per poder muntar espais d’aprenentatge del procés de mesura.

També es vol potenciar la precisió del llenguatge en la concreció de les mesures.

Quan acabi la UDI l’alumne ha de ser capaç de:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

• Llegir, escriure i entendre correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat ( metre, centímetre, litre, quilo, meitats i quarts )
  • Fer llistes de productes i preus.
  • Escriure un diàleg adequat a la situació de compra-venda.
  • Completar les bafarades de la conversa d’un còmic (en llengua castellana) Utilitzar els signes de puntuació bàsics en el diàleg: – ? ! .
  • Mostrar coneixement de les normes ortogràfiques més bàsiques.
  • Comprendre els missatges orals que es produeixen en activitats d’aula i situacions d’aprenentatge.
  • Participar de forma adequada en les situacions comunicatives habituals

ÀMBIT MATEMÀTIC

• Mesurar objectes i espais amb unitats convencionals (kg, m, cm, l), tot utilitzant instruments propers i adequats a cada situació.
  • Comprendre situacions-problema relacionats amb la compra i venda. Emprendre la resolució de forma autònoma i expressar la solució i el procés seguit
  • Comunicar oralment coneixements i processos matemàtics de càlcul i mesura duts a terme.
  • Mostrar agilitat en el càlcul mental (descomposició additiva dels 20 primers nombres, dobles, estratègies personals…). Usar els algorismes de suma i resta i la calculadora per calcular.
  • Comprensió i ús del comptatge amb significat de quantitats discretes (monedes i bitllets).

ÀMBIT D’EDUCACIÓ EN VALORS:

• Expressar l’opinió personal i argumentar-la correctament.
  • Participar de forma adequada en les converses col•lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.

ÀMBIT D’APRENDRE A APRENDRE:

• Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com de grup.
  • Seguir el seu pla de treball.
  • Ser conscient del que se sap i del que cal aprendre.

ÀMBIT D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

• Mostrar motivació per la millora personal i respondre als reptes i les dificultats amb esforç i motivació.