TREBALLEM LA PREHISTÒRIA AMB LA LUCY

Era 24 de novembre de 1974  i en el moment del descobriment, sonava a la ràdio  “Lucy in the sky with diamonds,”     l ‘ èxit dels Beatles, així que al paleontòleg  Donald Johanson li va semblar  bona idea donar-li aquest  nom al grup d’ ossos que, segons indicaven les primeres investigacions, pertanyien a una sola persona. La va anomenar Lucy i era la primera Australopithecus afarensis que ja caminava amb les dues extremitats inferiors.

Per mitjà de la Lucy, els alumnes de sisè treballarem la prehistòria tot coincidint amb les colònies de fi de curs que fem al camp d’ aprenentatge de La Noguera. En el següent  enllaç trobareu tota la informació sobre aquesta misteriosa i meravellosa etapa històrica i també de l’ estada a Sant Llorenç de Montgai.

El proper dilluns 27 de maig, tancarem l’UDI ” Històries de la Història” . Amb la finalització d’ aquesta unitat, els alumnes de sisè hauran après a :

• Interpretar el present a partir de l’ anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
  • Valorar problemes socials rellevants interpretant les causes i conseqüències per plantejar el futur.
  • Participar en la vida col·lectiva a partir de valors democràtics i per millorar la convivència. Desenvolupar les seves funcions per mitjà del treball cooperatiu.
  • Plantejar-se preguntes sobre el seu entorn utilitzant estratègies de cerca de dades, analitzant el resultat per trobar respostes.