Aquest curs a l’escola ens hem organitzat una mica diferent, així hem iniciat el que nosaltres hem anomenat “l’estoneta de les propostes d’aprenentatge”, una forma d’organització de l’alumnat i dels aprenentatges una mica diferent. Així hem agrupat tot l’alumnat del Cicle d’Infantil(I3, I4 , I5) els hem barrejat i hem creat 4 grups mixtos d’edats (15 infants aprox.), atesos cada grup per un docent diferent,en total som 4 docents els que intervenim durant la franja horària de “propostes d’aprenentatge” . Ho fem al matí i tres dies a la setmana.
Què pretenem aconseguir fent propostes d’aprenentatge a les aules?
- Són espais d’aprenentatge adaptats a les necessitats dels infants
- En ells es fomenta l’activitat autònoma
- La intenció és promoure un aprenentatge actiu i significatiu
- Permet reduir la ràtio i fer una atenció el més individualitzada possible
- És una manera d’atendre la diversitat entre l’alumnat.
- Afavoreix la interacció entre els infants de diferents edats i el treball col·laboratiu
- A cada una de les 4 aules les mestres hem pensat i dissenyat uns espais o microespais diferents . Cada classe té els mateixos microespais, però només canvïa l’oferta de cada proposta i la planificació dels recursos i materials i la tasca que s’ofereix a cada infant a cada un dels microespais creats.
- Cada microespai té els seus objectius i les seves finalitats. La idea de base és oferir als infants possibilitats d’aprenentatge amb sentit i autònom on puguin exercitar o demostrar les seves habilitats, destreses, pensament, llenguatges , etc
- Aquest primer trimestre del curs 2023-24, les propostes que hem iniciat moltes estaven inspirades en el tema de “la tardor”. Hem intentat posar a l’abast de l’alumnat recursos atractius, de qualitat, senzills, naturals, polivalents per estimular la curiositat per aprendre, per indagar, per manipular i per experimentar noves situacions de forma sempre manipulativa . Durant el temps de cada sessió a part d’una fase manipulativa d’experimentació i demostració de diversitat d’estratègies, també els infants en alguns moments han pogut realitzar algun tipus de plasmació o representació gràfica senzilla adaptada a les seves possibilitats i capacitats, personalitzant així el procés d’aprenentatge de cadascú,
- Durant la RONDA 1 els infants han pogut tenir un contacte inicial amb els següents microespais: lectoescriptura, matemàtiques, natura, art, joc simbòlic, destreses manuals i biblioteca