PROPOSTES D’APRENENTATGE A EDUCACIÓ INFANTIL

Aquest curs a l’escola ens hem organitzat una mica diferent, així  hem iniciat el que nosaltres  hem anomenat “l’estoneta de les propostes d’aprenentatge” una forma d’organització de l’alumnat i dels aprenentatges una mica diferent. Així hem agrupat tot l’alumnat del Cicle d’Infantil(I3, I4 , I5) els hem barrejat i  hem creat 4 grups mixtos d’edats (15 infants aprox.), atesos cada grup  per un docent diferent,en total som 4 docents els que intervenim durant la franja horària de “propostes d’aprenentatge” . Ho fem al matí i tres dies a la setmana.

Què pretenem aconseguir fent propostes d’aprenentatge a les aules?

  • Són espais d’aprenentatge adaptats a les necessitats dels infants
  • En ells es fomenta l’activitat autònoma
  • La intenció és promoure un aprenentatge actiu i significatiu
  • Permet reduir la ràtio i fer una atenció el més individualitzada possible
  • És una manera d’atendre la diversitat entre l’alumnat.
  • Afavoreix la interacció entre els infants de diferents edats i el treball col·laboratiu
  • A cada una de les 4 aules les mestres hem pensat i dissenyat uns espais o microespais diferents . Cada classe té els mateixos microespais, però només canvïa l’oferta de cada proposta i la planificació dels recursos i materials  i la tasca que s’ofereix a cada infant a cada un dels microespais creats.
  • Cada microespai té els seus objectius i les seves finalitats.  La idea de base és oferir als infants possibilitats d’aprenentatge amb sentit i autònom on puguin exercitar o demostrar les seves habilitats, destreses, pensament, llenguatges , etc
  • Aquest primer trimestre del curs 2023-24, les propostes que hem iniciat  moltes estaven inspirades en el tema de “la tardor”. Hem intentat posar a l’abast de l’alumnat recursos atractius, de qualitat, senzills, naturals, polivalents per estimular la curiositat per aprendre, per indagar, per manipular i per experimentar noves situacions de forma sempre manipulativa . Durant el temps de cada sessió  a part d’una fase manipulativa d’experimentació i demostració de diversitat d’estratègies, també els infants en alguns moments han pogut realitzar algun tipus de plasmació o representació gràfica senzilla adaptada a les seves possibilitats i capacitats, personalitzant així el procés d’aprenentatge de cadascú,
  • Durant la RONDA 1 els infants han pogut tenir un contacte inicial amb els següents microespais: lectoescriptura, matemàtiques, natura, art, joc simbòlic, destreses manuals i biblioteca

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>