PROPOSTA D’ACTIVITATS DEL 27 D’ABRIL AL 3 DE MAIG

 

  1. QUÈ US SEMBLA COMENÇAR LA SETMANA ESCOLTANT UNA HISTÒRA EN ANGLÈS? ESPERO QUE APRENEU MOLT AMB EL CONTE “THE GREAT RACE” I LES ACTIVITATS RELACIONADES AMB ELL

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-great-race

 

  1. AQUESTA SETMANA LA NÚRIA US PROPOSA UN JOC D’ESTRATÈGIA.HOLA ESPORTISTES! SI VOLEU VEURE COM S’HI JUGA CLIQUEU A L’ENLLAÇ:  https://youtu.be/eyh8WgvbfRA

 

  1. ESCRIPTURA CREATIVA. US PROPOSO QUE US INVENTEU UNA HISTÒRIA ON APAREGUIN LES SEGÜENTS PARAULES. DE BEN SEGUR QUE EN CREAREU DE MOLT DVERTIDES I DIVERSES.
 

MIOLAR   ENSURT   MISTERI

LLUM   INVISIBLE   INESPERAT

BUSCAR   ENTENDRE   CRIDAR

AMB COMPTE      PER SI DE CAS

– RECORDEU D’ESCRIURE UN TÍTOL I DE DEIXAR MARGES AL FULL.

– QUAN ACABEU D’EXPLICAR UNA IDEA POSEU PUNT I SEGUIT.

– QUAN S’CABI LA HISTÒRIA, PUNT I FINAL.

– SI FEU UNA PREGUNTA, RECORDEU DE POSAR EL SIGNE ?

– SI VOLEU REMARCAR UNA EXCLAMACIÓ, EMPREU !

 

  1. DESCOMPOSEM EL NÚMERO 10. US PROPOSO QUE TROBEU TOTES LES POSSIBILITATS D’ACONSEGUIR EL NÚMERO 10, SUMANT DOS NÚMEROS. SI VOLEU, PRIMER HO PODEU FER AMB MATERIAL COM MACARRONS, TAPS D’AMPOLLES, CIGRONS… NO US OBLIDEU D’APUNTAR ELS VOSTRES RESULTATS.
DE QUANTES MANERES PUC ACONSEGUIR EL NÚMERO 1O?

 

SI US ENGRESQUEU, PROVEU ARA DE DESCOMPOSAR ALTRES NÚMEROS. QUE US SEMBLARIA PROVAR-HO AMB EL 15? I EL 20?

PER ALS MÉS ATREVITS: EM PODRÍEU DIR 5 MANERES D’ARRIBAR AL 100 SUMANT DOS NÚMEROS?

 

EN AQUEST ENLLAÇ, TAMBÉ PODREU PRACTICAR

http://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/ecoescuela/secundaria/files/2012/06/Calculo_Estrategia.swf

 

  1. RESOLUCIÓ DE PROBLEMES. M’AJUDEU A PROPOSAR SOLUCIONS?

CAMINANT PEL BOSC, UNS EXCURSIONISTES HAN TROBAT AQUESTES FUSTES AL MIG DEL CAMÍ. PER A CONTINUAR LA SEVA EXCURSIÓ, LES HAUREN D’APARTAR DEL CAMÍ. HAN INTENTAT AIXECAR-LES TOTES ALHORA, PERÒ PESEN MOLT.

 

PODRÍEU PENSAR L’ORDRE EN QUÈ S’HAURIEN DE TREURE?

PODRÍEU PENSAR EN QUIN ORDRE VAN SER COL·LOCADES?

NOTA: ÉS UN PROBLEMA AMB MÉS D’UNA SOLUCIÓ. PODEU ANOTAR TOTES LES QUE SE US ACUDEIXIN.

 

REPTE DE LA SISENA SETMANA

MESUREM

  1. PRIMER DE TOT, US PROPOSO QUE TRIEU 10 OBJECTES QUE HI HAGI A CASA VOSTRA (PAL DE L’ESCOMBRA, L’AMPLADA D’UNA PORTA, LA LLARGADA DE LA TAULA DEL MENJADOR, UN FULL…), I ELS MESUREU. LA UNITAT DE MESURA QUE EMPRAREM SERAN ELS PAMS; AIXÍ DONCS HAUREU D’ANOTAR QUANTS PAMS MESUREN ELS OBJECTES QUE HEU TRIAT.

 

  1. A CONTINUACIÓ, REPRESENTEU LES DADES QUE HEU RECOLLIT EN UN GRÀFIC DE BARRES. US DEIXO AQUESTA PLANTILLA

https://drive.google.com/file/d/1dtXKH4WLlsV1QCX2ajP-TNXBP7a_ukhh/view?usp=sharing

 

  1. DELS 10 OBJECTES QUE HEU SELECCIONAT, TRIEU UN I DEMANEU AL PARE, MARE O GERMANS QUE ELS MESURIN AMB ELS SUS PAMS. QUÈ SUCCEEIX? ÉS EL MATEX RESULTAT? EL RESULTAT HA ESTAT DE MÉS O MENYS PAMS?

 

  1. JA US HAUREU ADONAT, QUE MESURAR AMB PAMS NO ÉS GAIRE EXACTE, PERQUÈ DEPEN DE COM DE GRAN ÉS LA MÀ DE QUI MESURA. EL MATEIX PASSA SI MESUREM AMB PEUS O AMB PASSES.

ÉS PER AQUEST MOTIU, QUE FA MOLT DE TEMPS UNS CIENTÍFICS VAN DECIDIR QUE S’HAVIA DE CREAR UNA UNITAT DE MESURA QUE FOS IGUAL PER A TOTHOM: EL METRE. I D’AQUÍ VA SORGR EL CENTÍMETRE, EL QUILÒMETRE…

 

  1. HI HA DIFERENTS INSTRUMENTS AMB ELS QUE PODEM MESURAR: REGLE, CINTA MÈTRICA…

 

  1. T PROPOSO QUE AMB UN REGLE, CINTA MÈTRICA, METRE DE COSIR… MESURIS DIFERENTS OBJECTES QUE TROBIS PER CASA: LLAPIS, FULL, UN LLIBRE… SI VOLS, TAMBÉ POTS TORNAR A MESURA ELS OBJECTES QUE ABANS HAVIES MESURAT AMB PAMS. ANOTA ELS RESULTATS.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>