Les cases del món!

Els nens i nenes de primer ja hem començat la segona UDI d’aquest curs, titulada les cases del món.

En aquesta unitat didàctica l’alumnat haurà de conèixer i identificar els diferents tipus d’habitatges del món segons la zona del planeta on es troben, i la relació que tenen amb les característiques del clima, els materials de construcció, les formes…

Es tracta d’iniciar a l’alumnat en la interpretació de la Terra i el concepte de paisatge, resultat de l’acció i la interacció de factors naturals i humans. Es dona una visió global de les relacions que s’estableixen entre el medi i el tipus d’habitatges que es construeixen a cada territori.

Aquí teniu els criteris d’avaluació d’aquesta UDI:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

  • Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.
  • Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.
  • Comprendre i extreure la  informació necessària de textos escrits i audiovisuals per realitzar les tasques.
  • Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a diferents situacions (descripcions, croquis de mesures, llistats de materials) a partir de models o de creació pròpia, escrits a mà o amb eines informàtiques.
  • Mostrar coneixement de l’ortografia de les paraules més rellevants del tema.

ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Formular preguntes en situacions conegudes. Comunicar oralment i per escrit coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul i mesura).
  • Identificar, analitzar i descriure objectes i espais amb formes geomètriques tridimensionals (cub, prisma, cilindre i esfera) i planes (triangle, quadrat, rectangle i cercle). Buscar semblances i diferències entre dues figures o cossos.
  • Mesurar objectes amb unitats no convencionals (pams, peus, passes…) i convencionals (centímetre i metre) tot utilitzant instruments adequats a cada situació.
  • Representar un problema relacionat amb el tema i arribar a una solució.

ÀMBIT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • Observar l’entorn i identificar relacions senzilles entre els elements que en formen part, distingint els elements humanitzats i els naturals: tipus d’habitatges (cabana, iglú, tipi, jaima, casa de fusta, casa de totxanes…)
  • Observar i identificar les propietats d’alguns materials i relacionar-les amb els seus usos, en la construcció de cases, fent-se preguntes que permetin obtenir informacions rellevants.
  • Utilitzar croquis, així com referents d’orientació espacial per situar-se en l’entorn, localitzar determinats elements i desplaçar-se.

ÀMBIT ARTÍSTIC

  • Col·laborar en les tasques del treball en grup, contrastant i valorant les produccions artístiques i explicacions dels altres i les pròpies amb respecte.
  • Realitzar murals, dibuixos i la construcció de cases en volum, d’acord amb les propostes fetes.

ÀMBIT VALORS

  • Expressar la opinió personal i argumentar-la.
  • Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
  • Resoldre situacions quotidianes vers la reducció, reaprofitament i reciclatge dels materials.

COMPETÈNCIA PERSONAL, SOCIAL I  D’APRENDRE A APRENDRE

  • Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com de grup.
  • Seguir el propi pla de treball.
  • Utilitzar suports i materials  de consulta disponible  amb l’ajuda de la mestra.
  • Fer una reflexió final personal del seu pla de treball.
  • Dur a terme amb constància les tasques planificades.
  • Fer aportacions al grup.

COMPETÈNCIA DIGITAL

  • Utilitzar autònomament programes d’activitats relacionats amb tipus de cases del món, formes i cossos geomètrics i situació espacial..

 

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>