Ja som a primer!

Ja hem començat el nou curs a primer!

Aquests dies d’escola hem estat coneixent el funcionament de primer i totes les novetats. Ara ja pràcticament estem adaptats a totes les activitats, s’estan esforçant molt i tot està anant molt bé! A continuació teniu un vídeo amb imatges dels primers dies.

A més, ja hem conegut a l’artista que treballarem aquest curs i hem vist algunes de les seves obres per tal de poder inspirar-nos i decidir el nom de la classe. Entre tots l’hem decidit, som la classe dels GIRA-SOLS!

Ara ja podem començar la primera UDI de primer per tal de conèixer a fons a l’artista Vincent Van Gogh.

Aquí teniu els criteris d’avaluació d’aquesta unitat didàctica integrada:

AMBIT LINGÜÍSTIC
 Comprendre textos orals: explicacions, lectures, audio-visuals…
 Pronunciar correctament i utilitzar un to de veu i gest adequats al parlar.
 Entendre els textos escrits i audiovisuals quan busqui informació.
 Argumentar les idees.
 Llegir silenciosament i/o en veu alta.
 Planificar, escriure i revisar el que escriu.
 Fer una bona presentació dels textos escrits.
 Separar correctament les paraules.
 Utilitzar les normes ortogràfiques més senzilles i d’ús més freqüent.
 Escriure paraules d’ús habitual i les relacionades amb Van Gogh.
 Escriure de manera ordenada les paraules d’una frase.
 Produir textos escrits senzills: títols d’obres d’art, tant en llengua catalana com castellana, breu descripció d’un quadre…

ÀMBIT MATEMÀTIC
 Distribuir objectes en un espai i definir la seva situació.
 Utilitzar la numeració per ordenar elements i descomposar-los.
 Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.

ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL,
SOCIAL I CULTURAL
 Conèixer els entorns més rellevants on va passar la seva vida l’autor i poder establir una relació amb les seves pintures.

ÀMBIT ARTÍSTIC
 Mostrar interès i curiositat per descobrir, gaudir i participar quan se li ofereixen reproduccions d’obres de Van Gogh.
 Apreciar les habilitats i la imaginació dels creadors.
 Reconèixer algunes obres i el seu títol.
 Expressar parlant, escrivint o dibuixant les idees i emocions que sent al veure una obra.
 Produir obres plàstiques amb diverses tècniques i procediments a partir de la percepció sensorial,
les experiències, la realitat, les idees i les emocions.
 Mostrar creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística. Fer una composició individual i col·lectiva amb imatges i objectes a partir de materials.
 Ser ordenat i tenir cura dels materials: pintura, pinzells….
 Sentir-se satisfet per l’experiència artística.

ÀMBIT VALORS
 Expressar la opinió personal i argumentar-la.
 Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
 Valorar i respectar les produccions d’un mateix i dels altres.
 Ser responsable en la manipulació de les fotografies de les obres d’art i en la utilització de material que hi a l’aula sobre l’artista.

COMPETÈNCIA  PERSONAL, SOCIAL I D’APRENDRE A APRENDRE
 Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com en grup.
 Seguir el propi pla de treball.
 Interessar-se per buscar informació i voler saber coses noves.
 Identificar els elements afavoridors i disruptors que dificulten l’aprenentatge. Identificar els propis coneixements i habilitats respecte a  un  objectiu a aconseguir.
 Identificar el que ha de saber o saber fer per adquirir l’objectiu proposat.
 Ser capaç d’autoavaluar-se.
 Organitzar-se el propi entorn d’aprenentatge: espai, material…
 Escoltar activament i amb respecte les idees, criteris, propostes i dubtes dels altres.
 Dur a terme amb constància les tasques planificades.
 Fer aportacions al grup.
 Assumir tasques amb bona predisposició.
 Ser capaç de superar les dificultats o errors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>