Ja hem començat el nou curs a primer!
Aquests dies d’escola hem estat coneixent el funcionament de primer i totes les novetats. Ara ja pràcticament estem adaptats a totes les activitats, s’estan esforçant molt i tot està anant molt bé! A continuació teniu un vídeo amb imatges dels primers dies.
A més, ja hem conegut a l’artista que treballarem aquest curs i hem vist algunes de les seves obres per tal de poder inspirar-nos i decidir el nom de la classe. Entre tots l’hem decidit, som la classe dels GIRA-SOLS!
Ara ja podem començar la primera UDI de primer per tal de conèixer a fons a l’artista Vincent Van Gogh.
Aquí teniu els criteris d’avaluació d’aquesta unitat didàctica integrada:
AMBIT LINGÜÍSTIC
Comprendre textos orals: explicacions, lectures, audio-visuals…
Pronunciar correctament i utilitzar un to de veu i gest adequats al parlar.
Entendre els textos escrits i audiovisuals quan busqui informació.
Argumentar les idees.
Llegir silenciosament i/o en veu alta.
Planificar, escriure i revisar el que escriu.
Fer una bona presentació dels textos escrits.
Separar correctament les paraules.
Utilitzar les normes ortogràfiques més senzilles i d’ús més freqüent.
Escriure paraules d’ús habitual i les relacionades amb Van Gogh.
Escriure de manera ordenada les paraules d’una frase.
Produir textos escrits senzills: títols d’obres d’art, tant en llengua catalana com castellana, breu descripció d’un quadre…
ÀMBIT MATEMÀTIC
Distribuir objectes en un espai i definir la seva situació.
Utilitzar la numeració per ordenar elements i descomposar-los.
Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.
ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL,
SOCIAL I CULTURAL
Conèixer els entorns més rellevants on va passar la seva vida l’autor i poder establir una relació amb les seves pintures.
ÀMBIT ARTÍSTIC
Mostrar interès i curiositat per descobrir, gaudir i participar quan se li ofereixen reproduccions d’obres de Van Gogh.
Apreciar les habilitats i la imaginació dels creadors.
Reconèixer algunes obres i el seu títol.
Expressar parlant, escrivint o dibuixant les idees i emocions que sent al veure una obra.
Produir obres plàstiques amb diverses tècniques i procediments a partir de la percepció sensorial,
les experiències, la realitat, les idees i les emocions.
Mostrar creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística. Fer una composició individual i col·lectiva amb imatges i objectes a partir de materials.
Ser ordenat i tenir cura dels materials: pintura, pinzells….
Sentir-se satisfet per l’experiència artística.
ÀMBIT VALORS
Expressar la opinió personal i argumentar-la.
Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
Valorar i respectar les produccions d’un mateix i dels altres.
Ser responsable en la manipulació de les fotografies de les obres d’art i en la utilització de material que hi a l’aula sobre l’artista.
COMPETÈNCIA PERSONAL, SOCIAL I D’APRENDRE A APRENDRE
Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com en grup.
Seguir el propi pla de treball.
Interessar-se per buscar informació i voler saber coses noves.
Identificar els elements afavoridors i disruptors que dificulten l’aprenentatge. Identificar els propis coneixements i habilitats respecte a un objectiu a aconseguir.
Identificar el que ha de saber o saber fer per adquirir l’objectiu proposat.
Ser capaç d’autoavaluar-se.
Organitzar-se el propi entorn d’aprenentatge: espai, material…
Escoltar activament i amb respecte les idees, criteris, propostes i dubtes dels altres.
Dur a terme amb constància les tasques planificades.
Fer aportacions al grup.
Assumir tasques amb bona predisposició.
Ser capaç de superar les dificultats o errors.