ESTEM DE FESTA MAJOR!

Ja fa dies que vàrem iniciar la unitat “És Festa Major” des de l’àmbit artístic musical. Aquesta unitat que ens ha permès conèixer molt més sobre la Festa Major d’Esparreguera així com els actes característics d’aquestes festes que se celebren arreu de Catalunya: els gegants i els capgrossos, els Castellers, la Sardana, els focs artificials, el Ball de Bastons, els Correfocs, el Ball de Gitanes, etc.

L’alumnat s’ha mostrat molt interessat en conèixer la tradicional “Llagastada” i els actes que s’esdevenen d’aquesta llegenda de la vila d’Esparreguera, com el ball de les gallines o l’himne de l’Encierru.

A més a més, han pogut gaudir de la representació, en directe, de la Colla de Bastoners del Montserratí que els hi ha ensenyat uns quants passos bàsics, i no tan bàsics! Les Gitanes Montserratines també ens han vingut a fer una mostra de balls amb el seu pal i cintes característiques.

Amb tot el que estan aprenent sobre danses, cançons i llegendes, els alumnes organitzaran una petita però engrescada Festa Major per a tots els companys/es de l’escola. Fins i tot han començat a decorar el passadís i les classes amb banderoles. Segur que ho faran d’allò més bé i faran gaudir a tota la Comunitat Educativa amb el seu espectacle. Visca la Festa Major!

Aquí us deixem algunes fotos de les activitats que hem anat desenvolupant aquests dies: elaboració de banderoles, representació de la Colla Bastonera del Montserratí i les Gitanes Montserratines.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *