Colònies a Calafell

Els dies 15, 16 i 17 de març l’alumnat de 5è va gaudir d’uns dies de convivència i descoberta del món iber a Calafell, al Baix Penedès.

El primer dia, tot i el temps ennuvolat, van poder realitzar una Gimcana dels ibers, a través de les dinàmiques i activitats de la qual van aprendre aspectes de la cultura ibera i del seu estudi actual: ramaderia, caça, arqueologia,… També van realitzar un Taller d’estampació de roba, on van escriure en un tros de roba un missatge amb lletres iberes fent servir òxid de ferro, tal i com ho feien els ibers. Finalment, per la nit, van realitzar el joc de nit Cossetans i romans.  Els ibers de Calafell van marxar quan van arribar els romans. En aquest joc de nit d’estratègia, el nostre alumnat va viure en primera persona la competència entre aquestes dues civilitzacions.

El segon dia van anar caminant fins a la platja per poder realitzar l’activitat Els ibers i el mar amb l’objectiu de treballar la importància del mar per a la civilització ibera, realitzar una recollida de restes d’éssers vius i fer una descoberta de la platja. Per la tarda van realitzar una Visita a la ciutadella ibera de Calafell (jaciment reconstruït amb tècniques d’arqueologia experimental). En aquesta visita guiada l’alumnat va descobrir com era el dia a dia dels ibers de Calafell. En acabar el dia van realitzar el joc de nit Barba-roja i Barba-blava on, separats per equips i convertits en la tripulació d’aquests dos mariners, havien d’intentar trobar els doblons de l’equip contrari.

El tercer dia, abans de dinar i tornar cap a l’escola, van realitzar un Joc d’orientació dels ibers a través del qual van aprendre tècniques d’orientació mitjançant GPS i mapa, i on també van veure plantes que utilitzaven els Ibers.

I el més important, van gaudir molt i s’ho van passar genial!

Fent clic sobre cadascun dels dies podreu accedir a les fotografies realitzades.