Camp d’aprentatge de La Noguera

Fa uns dies que l’alumnat de sisè ha pogut gaudir de tres dies al camp d’aprenentatge de la Noguera, a Sant Llorenç de Montgai, on han après moltes coses sobre com era la vida a la prehistòria, contingut que treballem en la nova UDI que encetem i de la qual us compartim els criteris d’avaluació.

El primer dia vam veure el jaciment arqueològic de la Cova dels Bous, on vam poder observar diferents elements que ens indiquen que allà hi va haver vida com ara les restes de fogueres i, fins i tot, van tenir la possibilitat de tocar el queixal d’un mamut que va viure per la zona. En acabar vam passejar pels voltants del poble i del riu Segre per familiaritzar-nos amb l’entorn.

El segon dia, ens vam llevar d’hora per poder anar al camp d’aprenentatge, on van tenir l’oportunitat de convertir-se en autèntics arqueòlegs. Van excavar per trobar i identificar diferents elements que ens poguessin indicar que hi va haver vida humana en aquella excavació, utilitzant les tècniques dels arqueòlegs de veritat. Vam trobar restes de fogueres, eines que utilitzaven per caçar i cuinar, decoracions, fins a restes d’ossos d’animals. A més a més, ens van explicar i ensenyar com eren les seves cases, quines tècniques i utensilis utilitzaven per cuinar i, finalment com eren les seves robes. A la tarda vam tenir l’oportunitat de crear els nostres propis ganivets amb sílex i vam fer les nostres pròpies pintures rupestres com a autèntics Neandertals.

El dia encara no havia acabat, i a la nit vam fer un sopar prehistòric. Ens vam tornar a desplaçar al camp d’aprenentatge on vam crear ambient pintant-nos les cares per després sopar sopa de verdures, costelles i xocolata, al voltant d’una foguera com si fóssim una tribu.

L’últim dia vam crear un collaret amb materials que s’utilitzaven antigament com petxines i vam poder escoltar i tocar un seguit d’instruments a més d’escoltar una meravellosa història per part dels monitors del camp que ens va ajudar a entendre el per què de l’aparició i evolució de diferents instruments musicals al llarg de la història. A més a més, vam crear el nostre propi instrument prehistòric, un Brunzidor.

Malauradament, la nostra aventura per la Noguera va haver d’acabar, ens vam acomiadar dels monitors, en Toni, el Sergi i la Sònia, dels quals vam tenir la sort d’aprendre moltíssimes coses que desconeixíem.

Després de dinar vam agafar les motxilles i vam pujar a l’autobús que ens portaria a Esparreguera.

A continuació us deixem un tastet del que ha estat la nostra estada al camp d’aprenentatge: