#100tífiques

L’onze de febrer se celebra el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, per tal d’oferir models científics i proporcionar a l’alumnat de poder compartir qüestions i curiositats científiques, vam participar de les xerrades organitzades pel projecte #100tífiques.

Simultàniament es van fer més de 400 xerrades, per part de científiques que estan portant a terme projectes, investigacions, estudis … arreu del món, en centres educatius de tot Catalunya que van mobilitzar a milers d’alumnes de sisè de primària i primer d’ESO. Aquesta iniciativa està organitzada per la “Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació” juntament amb “Barcelona Institute of Science and Technology”, per tal de fomentar les vocacions científiques i emprenedores entre ll’alumnat.

Vam tenir l’oprtunitat d’escoltar i conversar amb la Maria Gallo, una científica del camp de la biomedicina que investiga amb cèl·lules mares i organoides de ronyó.

Va resultar realment interessant i ens va despertar la curiositat i el plantejament de molts interrogants. També ens va ajudar a donar resposta a molts dubtes.