100tífiques 2023

Dia Internacional de la dona i la nena en la ciència

El dia 11 de febrer es  commemora el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, amb la finalitat de:

• Visibilitzar el treball de les dones que es dediquen a les àrees STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), creant així referents femenins per a la infància que puguin contribuir a l’elecció d’aquestes àrees com a carreres professionals.
  • Conèixer els diferents factors que afecten la situació actual de la dona a les àrees STEM per fomentar pràctiques que condueixin a la seva eliminació i assolir la igualtat de gènere en l’àmbit científic.

El projecte #100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. El programa té la vocació de fomentar una relació més directa i recíproca entre la ciència i la societat, i molt especialment d’incrementar la consciència d’aquest col·lectiu i eixamplar-ne l’espai. El dia 10 de febrer 570 #100tífiques visitaran 518 escoles per explicar a nens i nenes que en el futur poden arribar a ser el que vulguin.

Per tercer any consecutiu, l’escola participa d’aquest projecte mitjançant el qual rebem la visita d’una científica que ens ve a explicar la seva experiència. Enguany ens ha visitat la Victoria, una matemàtica que treballa dins l’àmbit de la programació. Ha estat molt interessant!!!

En aquest enllaç podeu veure algunes imatges de la presentació.