Història

La història de la primera escola de Moja comença a inicis del S.XX, i ho fa a una casa particular: la casa de la Vall, al capdavall de la Carrerada; just on ara hi ha el centre cívic de “La Xarxa”.

Allà hi anava la mainada a aprendre de lletra i l’aritmètica bàsica. L’escola era el propi domicili del mestre.

A partir de l’any 1939 els nens i les nenes van haver d’anar a classes separades: l’antiga casa es va refer. Hi havia les dues aules i, a dalt, les vivendes de la mestra i del mestre.

El poble va anar creixent. Cap els anys 50 van caldre noves solucions.

Es refà aquesta antiga casa, quedant d’una sola planta subdividida en dos, i s’hi fan les vivendes per mestres.

El 1.957 s’inauguren les escoles noves a la Plaça de l’Església.

Aquesta escola es va dir: “Escuela Graduada Mixta de Moja”, però les nenes i els nens encara anaven a estudi separats..

image001image002image003

La Casa de la Vall             Escoles de la Carrerada (1946)      Escuela Graduada Mixta de Moja. (1957)

A mitjans de la dècada dels 80, l’escola de Moja evidencia la transformació del país: els nens i les nenes estudien junts, es comença a impartir en llengua catalana i la línia pedagògica s’actualitza.

La població de Moja continua augmentant.

L’any 1990 s’inaugura un nou edifici, ubicat sobre el terreny de l’antic camp de futbol, al costat de les Caves Hill.

L’escola passa a anomenar-se CEIP CIRCELL.

Sis anys més tard es construeix un edifici annex per al menjador escolar, que havia començat a funcionar l’any 1.993, encabit en un mòdul instal·lat al pati.

En poc temps, l’escola passa de ser cíclica a ser d’una línia. Aquest creixement natural, acompanyat de la incorporació dels pàrvuls de 3 anys, va generar moltes mancances infraestructurals: les aules ordinàries es van anar menjant els espais comuns.

Des de l’any 1995 i fins el 2006, al pati de l’escola es van instal·lar mòduls amb aularis per a encabir l’alumnat.

Finalment, el 2004 comencen les obres d’ampliació per tal de dotar el centre de tots els equipaments adequats i necessaris per a una escola d’una línia.

L’any 2006 l’escola pren la seva configuració actual… i continuem creixent!

Escola Circell (2006)

cropped-escola-circell

Al llarg d’aquest temps l’escola Circell ha rebut diferents premis, entre els que destaquem:

L’any 1996 premi Baldiri Reixac d’alumnes al treball de P-5 “Contes Gegants”.

L’any 1997 premi Baldiri Reixac d’alumnes al projecte interdisciplinari “Pau Casals” realitzat per tot l’alumnat.

L’any 1998 premi Baldiri Reixac d’alumnes al projecte interdisciplinari “La festa Major” realitzat per tot l’alumnat.

L’any 2003 premi Baldiri Reixac d’alumnes al projecte interdisciplinari “Viure la Pau” realitzat per tot l’alumnat.

L’any 2004 premi Baldiri Reixac d’alumnes al projecte interdisciplinari “Mojart” realitzat per tot l’alumnat.

L’any 2004 finalista als desens premis de vídeo escolar amb el treball “Fantasmes a l’escola circell”

L’any 2005 premi Baldiri Reixac d’alumnes al treball “Petits contes i pel·lícules” realitzat per l’alumnat de cicle inicial.

L’any 2007 premi Baldiri Reixac a l’Escola per estimular i promoure l’escola catalana
L’any 2008 premi Baldiri Reixac d’alumnes al treball “Telenotícies Circell” realitzat per l’alumnat de cicle inicial.

L’any 2008 premi de vídeo i televisió de la mostra de produccions audiovisuals escolars amb el treball “Històries animades de llapis i de verdures”

L’any 2010 1r premi CAC en la categoria d’alumnes de cicle infantil i cicle inicial per tot el treball realitzat “La caixa dels desitjos” i per tota la planificació del taller d’imatge i so.

L’any 2010 premi Baldiri Reixac d’alumnes al projecte interdisciplinari “Vida sana” realitzat per tot l’alumnat.

L’any 2011 Finalista en el “Certament literari en llengües d’origen” organitzat pels Amics de la UNESCO de Barcelona.

El curs 2013-2014 vam rebre un premi del Consell Audiovisual de Catalunya pel treball “Màgia Circell”
El curs 2014-2015, hem rebut un premi Baldiri Reixac pel projecte de treball de tots els nens i nenes “Depèn de tu!”