Hort escolar

A l’escola tenim un petit hort en el que hi treballen dels més petits fins els més grans per tal de que totes les plantes que plantem i les llavors que sembrem donin el seu fruit.

Els nens i les nenes són els encarregats de plantar-les i/o sembrar-les, regar-les i treure les males herbes que sempre surten. Quan és l’època de recollir les verdures marxen a casa seva amb un enciam, una pastanaga … o bé ho mengen a la classe!

Paral·lelament al treball directe de l’hort, cada curs té una llibreta per tal d’anar escrivint i dibuixant el creixement de les plantes i fer activitats relacionades amb l’horticultura.

L’alumnat de cicle superior està encarregat de tasques generals de manteniment de jardineria i hort. Els seus treballs són de manteniment i experimentació.

Aquest curs, juntament amb l’AMPA, estem treballant per canviar d’ubicació el nostre hort per tal que sigui un espai més ampli i on es pugui treballar millor. Entre tota la comunitat educativa, estem elaborant un projecte per tal que aquesta nova ubicació ens permeti fer un treball més ampli al voltant de l’hort i treballar altres conceptes relacionats. Podeu consultar el nostre projecte en el següent enllaç.

Compostador

Al pati de l’escola tenim un compostador. Durant la setmana, a l’hora del menjador, s’efectua una tria de tot allò que s’hi pot abocar. Cada divendres, l’alumnat de cicle superior mesuren les restes orgàniques fresques setmanals i afegeixen la mateixa quantitat del preparat de restes orgàniques seques, i ho remenen tot. L’objectiu és fer servir l’adob obtingut per al nostre hort.

Dipòsit de recollida d’aigües pluvials

Ser conscients de la importància de l’aigua dolça per a la vida. L’aigua que recull es fa servir per a regar les torretes, l’hort i el jardí del pati central de l’escola.