CLAKI: Recollida d’oli domèstic

El projecte es porta des del Centre Especial de Treball Nou Verd el qual forma part del grup cooperatiu Entrem.  Aquest projecte es basa en un programa d’educació ambiental, destinat als infants i a les seves famílies, que busca la conscienciació del greu problema ambiental que suposa un residu altament contaminant com és l’oli vegetal de cuina fet servir.

Es tracta d’un programa centrat en les escoles però obert a tothom, que no busca tan sols la sensibilització en els problemes ambientals sinó també la participació activa per col·laborar en:

• La revaloració d’un residu cap a una font d’energia alternativa i molt menys contaminant: el biocombustible o biodièsel.
  • Fomentant l’economia social, creant feina i donant oportunitats a la inserció laboral de persones amb discapacitat i risc d’exclusió social.

El procés a seguir és el següent: les famílies que vulguin participar en aquest projecte han d’adquirir un claki, que és el recipient on posarem l’oli usat. Aquest recipient està especialment dissenyat per a aquesta funció, amb un coll molt ample i un tap antigoteig. Quan el claki estigui ple el vostre fill o la vostra filla el portarà a l’escola i se li’n donarà un altre buit i net. D’aquesta manera tan senzilla contribuïm a reciclar l’oli usat i cuidar el nostre planeta.

Quin oli podem posar a dins el Claki?

Dins el Claki podem posar tot l’oli d’origen vegetal (tot l’oli que fem servir a la cuina és d’origen vegetal: oli d’oliva, de gira-sol, de colza, de palma… Tot l’oli de les llaunes de conserva). No cal separar els diferents tipus d’oli ni cal colar l’oli de les restes de menjar, es pot ficar tot directament a dins el Claki.

Aquest projecte reforça la conscienciació i sensibilització dels infants amb el reciclatge, permet afegir un punt de recollida d’olis usats de cuina al municipi i dona suport a un centre especial de treball que té com a objectiu promoure i facilitar la inserció laboral de persones amb discapacitat.

.