Les orenetes han tornat!

Com cada any amb l’arribada de la calor, les orenetes tornen a Òdena provinents del continent africà. Aprofiten aquesta estada per pondre els seus ous i gaudir del nostre clima fins la tardor.

L’escola forma part del Projecte Orenetes, una iniciativa d’estudi dels ocells i el medi urbà basada en la participació ciutadana i en el seguiment dels nius d’oreneta cuablanca dels pobles i ciutats de Catalunya. Els alumnes de 4t de primària s’encarreguen de realitzar el cens de nius de la població d’orenetes d’Òdena. Amb l’última revisió feta el 5 de juny de 2019, vam concloure que hi ha habitatges que d’una temporada a l’altra treuen nius de les seves façanes.

Ens hem de conscienciar de la necessitat de mantenir els nius per tal que les orenetes es puguin reproduir durant la seva estada al municipi. Pensem que són grans insectívors que intervenen a la xarxa tròfica alimentant-se dels petits insectes que ens envolten.