Projecte Padrins i Fillols

El projecte PADRINS i FILLOLS, es desenvolupa dins el marc del currículum de l’educació infantil i l’educació bàsica que tenen per objectiu aconseguir una societat més justa i democràtica, cohesionada, inclusiva i amb igualtat d’oportunitats reals i efectives.

Aquesta proposta consisteix en la realització periòdica de sessions, trobades o participació conjunta d’activitats, entre dos alumnes del centre de diferent edat. Hi participa l’alumnat de tot el centre, infantil, primària i secundària.

Tot i que el motiu principal pel qual ha nascut la proposta han estat les festivitats, moments d’especial atenció i interès dins el projecte educatiu del centre, les seqüències didàctiques van molt més enllà basant-se en la maduració de l’alumne, vetllant pel sentiment de pertinença al mateix centre, la motivació i l’autoestima a l’hora de donar i rebre, el desenvolupament de les capacitats, adquisició de sabers per la participació d’activitats significatives i situacions d’aprenentatge reals, minvant l’aïllament i reconeixent la diversitat i consolidant vincles afectius entre l’alumnat de diferent edat.

Objectius:

• Fomentar una societat més justa i democràtica.
  • Promoure la cohesió social.
  • Fomentar la inclusió i igualtat d’oportunitats.
  • Promoure la motivació i l’autoestima.
  • Fomentar el desenvolupament de les capacitats i la adquisició de coneixements.
  • Minimitzar l’aïllament.
  • Reconèixer i consolidar la diversitat.