Xim i Xesca

XIM i XESCA és una plataforma digital, interactiva i personalitzada per despertar el gust per llegir i millorar la lectura amb els alumnes de PRIM_2 fins a PRIM_5..

És un programa de foment de la lectura i la comprensió lectora. Xim i Xesca motiva als lectors a posar atenció al que llegeixen i així els ajuda a entrar en la història que tenen a les mans i a viure-la de veritat.

Cada nen/a té un codi d’accés per entrar a Xim i Xesca i respondre les preguntes del llibre que ha llegit. Si respon bé aconsegueix punts lectors, si la resposta no es correcta resta puntuació. Els punts són l’incentiu per posar atenció en el text que es llegeix, per continuar llegint i anar adquirint l’hàbit lector. Per als mestres, els punts són l’eina per fomentar la lectura a través del joc i per detectar possibles problemes de comprensió.

Aquest programa conté un gran ventall de llibres per a triar, alguns d’ells es poden trobar a la biblioteca d’aula o bé a la Biblioteca Atzavara d’Òdena.

Més enllà de la competitivitat, la finalitat és que els alumnes trobin el gust per la lectura i busquin llibres de temàtiques diverses, fins i tot, els nens es recomanen llibres entre ells. Evidentment cal que els nens disposin d’ordinador o tableta per respondre a casa els qüestionaris i anar veient la puntuació que tenen. En el cas de primer de primària els nens responen els qüestionaris en format paper ja que el procés lector és més lent.

Si un alumne no disposa de cap dispositiu per entrar en aquest portal, el centre posa a disposició de l’alumne l’ordinador d’aula per a que hi puguin accedir en algun moment . D’aquesta manera tot l’alumnat pot beneficiar-se d’aquesta eina digital per a millorar i potenciar la lectura i la comprensió lectora.